אחרי השיבושים בנתב"ג: הנהלת רש"ת התקפלה - תוסיף 50 משרות

(עדכון) - בוקר של סיוט בדרך לחו"ל עבור מאות ישראלים ■ נוסעים נתקעו בנתב"ג בגלל מה שכינו בוועד עובדי רשות שדות תעופה "מחסור חמור בכוח-אדם" ■ ההנהלה: תוספת המשרות תשחרר את ה"פקק" בנתב"ג

 נתב"ג / צילום: ספיר פרץ
נתב"ג / צילום: ספיר פרץ

הנהלת רשות שדות התעופה התקפלה: בדיונים שהתקיימו בין הנהלת רש"ת לוועד העובדים הוסכם כי ההנהלה תוסיף 50 משרות עד לאחר החגים, לאור הגידול הצפוי בתנועת הנוסעים. כתוצאה מכך השתחרר ה"פקק" ששיבש הבוקר (ה') את התנועה בנתב"ג.

כאמור, הבוקר נרשמו שיבושים קשים בנתב"ג. נוסעים נתקעו בשדה התעופה בגלל מה שמכנים בוועד עובדי רשות שדות תעופה "מחסור חמור בכוח-אדם".

ביום שני השבוע הכריזה הסתדרות העובדים על סכסוך עבודה ברשות שדות התעופה, בגין הרחבת תופעת עובדי הקבלן ברשות ופגיעה בתנאי העובדים. ברשות מועסקים כ-3,400 עובדים וכ-500 עובדי קבלן.

ועד העובדים דורש להסדיר ולהגביל את סוגיית עובדי הקבלן ברשות מבחינת כמות העובדים, תפקידיהם וזכויותיהם. לטענת ההסתדרות ונציגות העובדים, ההתנהלות הקיימת של הרשות פוגעת פגיעה חמורה בעבודה המאורגנת.

דוברת הוועד טוענת הבוקר כי לסכסוך העבודה האמור אין שום קשר לשיבושים אתמול והיום בנתב"ג, מאחר שטרם חלפה תקופת הצינון בת שבועיים מרגע ההכרזה על סכסוך העבודה. לטענתה, השיבושים נגרמים נטו ממחסור אמיתי בכוח-אדם.

אתמול (ד'), וכך גם היום, לא התבצעו במהלך הבוקר פריקת והעמסת מזוודות במטוסים, דבר שגרר עיכובים בטיסות במהלך כל היום. מטוסים שלא יצאו בזמן, גם לא חזרו עם נוסעים אחרים בזמן.

"לצערנו ההנהלה לא נערכה מבעוד מועד להגדיל את כוח-האדם לקראת העלייה במספר הנוסעים בחודשי הקיץ. אנו קוראים להנהלה לפתור מיידית את מצוקת כוח-האדם ולמנוע פגיעה בנוסעים", נמסר אתמול מוועד עובדי רש"ת.

לעומת זאת, הנהלת רש"ת מסרה בתגובה כי העובדים במשמרת הלילה סיימו את מכסת המטוסים ואינם פורקים ומעמיסים את הכבודה. "כרגע ממתינים לטיפול כ-10 מטוסים. ההנהלה, אשר מודעת לפגיעה בציבור הנוסעים, עושה כל שעל ידה כדי להשיב את העבודה לסדרה".

יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה, פנחס עידן, רמז לפני כשבוע בשיחה עם "גלובס" כי צפוי להיות חם הקיץ בנתב"ג על רקע הסכמי עבודה חדשים. וכך אמר עידן: "אנחנו דורשים העלאת שכר של 4%, הכוללת בתוכה גם שכר עידוד והעלאת דרגות. אני לא מתבייש בזה. זה מה שמגיע לנו, ואני מקווה שנקבל את ההעלאה הזו בלי מאבקים ושביתות. אנשים עובדים כאן קשה, ומגיע להם, אבל לצערי זה אף פעם לא הולך בקלות. אני מקווה שהפעם יבינו שאין טעם בשביתות, כי בסוף תמיד אנחנו מקבלים את מה שמגיע לנו, אז מה הטעם לריב".