משפחתית יוקרתית: אלפא חושפת ספינת דגל חדשה

הרכב שיחזיר את אלפא רומיאו לקדמת הבמה: הצצה למכונית הדגל החדשה של היצרן האיטלקי, שנחשפה השבוע לראשונה ועתידה להתחרות במכוניות היוקרה הגרמניות הפופולריות

אחרי ההמתנה הארוכה, חשפה אלפא רומיאו את הג'וליה החדשה שהיא למעשה היורשת של האלפא 159. המכונית שנחשפה באירוע מיוחד במילאנו קיבלה תפקיד היסטורי מיוחד והשאלה היא האם היא תוכל להוות אופוזיציה אמתית ליריבות הגרמניות ולכבוש נתח שוק משמעותי באירופה במיוחד, אבל גם ביבשות אחרות.

כדי להוכיח שאלפא מתכוונת ברצינות לחזור למשחק, בחרו האיטלקים לחשוף את המכונית ביום ההולדת ה-105 של היצרן האיטלקי ולהציג את המכונית בגרסת התלתן הספורטיבית ביותר כשהיא צבועה באדום.

תחת מכסה המנוע תמצאו יחידת כוח מטורפת בתצורת V6 מוגדשת טורבו עשויה אלומיניום עם 503 כוחות סוס שמזניקים את מכונית מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.9 שניות. חלוקת המשקל שלה היא 50:50 ומכאן שההתנהגות של המכונית אמורה להיות מדויקת להפליא.

באירוע לא דיברו על מנועים נוספים אולם יש להניח כי המכונית תגיע עם מנועי בנזין ודיזל בהספקים נמוכים יותר. אין תמונות או הסברים אחרים לגבי המפרט של המכונית בשלב זה אך ברור כי היא כוללת את מיטב הטכנולוגיות ובנויה מחומרים קלים ומודרניים כמו אלומניום, סיבי פחמן ולא רק מפלדה.

עוד חידוש באלפא הוא רענון הלוגו של המותג שמבטא את שאיפתה של אלפא לצאת לדרך חדשה. היעד שהציב יו"ר פיאט קרייזלר סרג'יו מרקיונה הוא מכירה של 400 אלף מכוניות ב-2018, לעומת 80 אלף היום.