ההסדר בהום סנטר: תשלום מיידי של 35 מ' ש' למחזיקי האג"ח

יתרת החוב תשולם יחד עם התשלום שיועד לשנה הבאה (בסך הכול כ-74 מיליון שקל), במספר תשלומים שייפרסו על פני 5 שנים החל מספטמבר 2015 ועד סוף 2020

הום סנטר / צילום: תמר מצפי
הום סנטר / צילום: תמר מצפי

רשת ה'עשה זאת בעצמך' הום סנטר שבבעלות אליעזר פישמן פרסמה היום (ה') את פרטי הסדר הביניים המוצע לנושיה, עליו יצביעו בשבוע הבא.

על-פי תנאי ההצעה, יקבלו מחזיקי האג"ח הפרטיות של הרשת, באופן מיידי, החזר של כ-35 מיליון שקל, מתוך תשלום של 57 מיליון שקל שהיה אמור להיות משולם להם בסוף החודש הנוכחי.

יתרת החוב תשולם יחד עם התשלום שיועד לשנה הבאה (בסך הכול כ-74 מיליון שקל), במספר תשלומים שייפרסו על פני 5 שנים החל מספטמבר 2015 ועד סוף 2020.

במסגרת ההסדר יקבלו מחזיקי האג"ח והבנקים שיעבודים על מספר נכסים, כשהמקור למימון התשלום המיידי למחזיקים יגיע מכספים שנבעו ממכירת נכס של החברה בקריית עקרון (צומת ביל"ו). סכום התמורה המופקד כיום בנאמנות עומד על כ-42.5 מיליון שקל, מהם יועברו כאמור למחזיקי האג"ח כ-35 מיליון שקל. יתרת הסכום מיועדת לתפעול השוטף של החברה.

הבנקים, שלא יקבלו כספים בגין מכירת הנכס בעקרון, ייהנו מתגמולים שתקבל החברה ממכירת החברה הקפריסאית superhome center שבבעלותה, כולל לחברות מקבוצת פישמן, בתמורה ללפחות 32 מיליון שקל. החברה תדחה את תשלום יתרת חובותיה לבנקים בכ-3 שנים.

עוד ציינה הום סנטר כי במסגרת ההבנות נקבע תנאי לאישור הבנקים - הפועלים, מרכנתיל דיסקונט ודיסקונט - לפיו הם יתחייבו לתת לרשת מסגרות אשראי מתגלגלות בהיקף של 207 מיליון שקל ל-3 שנים. אלה יופחתו בהמשך ל-175 מיליון שקל, כשעד לפירעון מלא של החוב למחזיקי האג"ח לא יהיו עוד שיעבודים צפים או קבועים לטובת הבנקים.

אליעזר פישמן, בעל השליטה ברשת, יזרים במימון של הבנקים כ-13.5 מיליון שקל להום סנטר במסגרת הליך ההבראה שנלווה להסדר. כמו כן, ימונה משקיף בדירקטוריון הום-סנטר - רו"ח שלומי קלסי. עדיין מדובר על הסדר ביניים ולא הסדר מלא, ונדרשים עוד מהלכים להשלמתו, בהם קבלת אישור הבנקים ואישור האסיפה הכללית של מחזיקי האג"ח.

על רקע מצבה, וכפי שפורסם לפני חודשים ספורים, פתחה הום סנטר מוקדם יותר השנה בתוכנית התייעלות, והחלה לפעול למימוש נכסים בהיקף של למעלה מ-95 מיליון שקל. במסגרת זו נסגרו סניפים, הוקטנו שטחי חנויות והורדו דמי שכירות, ובנוסף הופחתו הוצאות תפעול, מכירה, מטה ולוגיסטיקה.

ההסדר המוצע:

■ למחזיקי האג"ח ישולמו מיידית 35 מיליון שקל

■ תשלום יתרת החוב יידחה וייפרס על 5 שנים, עד סוף 2020

■ הבנקים יקבלו לפחות 32 מיליון שקל, ממכירת חברה קפריסאית

■ הבעלים פישמן יזרים 13.5 מיליון שקל לחברה

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".