דיווח: נושיה של יוון מוכנים להאריך את תכנית החילוץ

(עדכון) ע"פ דיווח ב"גרדיאן" בפגישה הגורלית שתתקיים מחר שרי האוצר של גוש האירו ידונו בהצעה שהעבירו להם הנושים ■ קאנצלרית גרמניה: "תוכנית ב' לא עומדת על הפרק; מקווה למצוא פתרון למשבר שימנע פרישת יוון מגוש האירו וכניסה לחדלות פירעון" ■ דיווחים נוספים: יוון הציעה רפורמות נוספות

אלכסיס ציפרס / צילום: רויטרס
אלכסיס ציפרס / צילום: רויטרס

על-פי דיווח שפורסם הערב (ו') ב"גרדיאן", נושיה של יוון הביעו נכונות להעניק ליוון את הנתח הבא של תוכנית החילוץ ולהאריך אותה. בגרידאן מציינים כי הנושים, ביניהם הבנק המרכזי האירופי וקרן המטבע הבינלאומית, העבירו אתמול לשרי האוצר של גוש האירו (ה"אירוגרופ") מסמך שבו הם מציינים כי הם מוכנים להעביר ליוון סיוע פיננסי בהיקף של יותר מ-15 מיליארד אירו.

בעיתון הבריטי פורסם עוד כי שרי האוצר של גוש האירו ידונו במסמך זה בפגישה הגורלית שתיערך מחר.

הדיווח מגיע לאחר שקאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה אמש כי גוש האירו לא יקצה נכון לעכשיו כסף נוסף ליוון מעבר למה שנותר לה בחבילת החילוץ השנייה, וכי "תוכנית ב'" לא עומדת כרגע על הפרק. יחד עם זאת, היא מקווה למצוא פתרון למשבר שימנע את פרישת יוון מוכת החובות מגוש האירו וכניסתה לחדלות פירעון.

מרקל אמרה את הדברים בסיום עוד יום של שיחות של מנהיגי גוש האירו בבריסל שהסתיים ללא תוצאות. יוון צריכה להעביר עד סוף החודש תשלום של 1.6 מיליארד דולר לקרן המטבע ואם לא, היא תיכנס לחדלות פירעון. המשך השיחות יתקיים מחר (שבת) בבריסל.

לפי דיווחים, יוון הציעה אתמול עוד רפורמות, אך מנהיגי גוש האירו דחו את ההצעה בטענה כי לא תתקבל הצעה הסוטה בהרבה מהמתווה המקורי עם המלווים. יוון מציעה בין היתר מס עסקים חדש ומס על עשירים אך מתעקשת לא לבצע קיצוצים נוספים בפנסיות או בשכר של הסקטור הציבורי כפי שדורש גוש האירו.