המשט לעזה: ה"מריאן" שעליה ח"כ באסל גטאס מתקרבת

שליח חדשות 2 מדווח על שיחות תדרוך לפעילים על סיפון הספינה, ועל הנחיות ברורות שלא לנקוט באלימות כלפי חיילי צה"ל ■ את הספינה מלווה כל העת ספינה השייכת לכאורה לחיל הים

רצועת עזה / צילום: רויטרס
רצועת עזה / צילום: רויטרס

דיווח מיוחד מסיפון ה"מריאן" שממשיכה לעשות את דרכה לכיוון חופי עזה, כחלק מ"משט החירות" לרצועה: שליח חדשות 2 מעדכן הבוקר (א') כי הפעילים והעיתונאים מתודרכים באופן שוטף כיצד יש לנהוג במפגש עם חיילי צה"ל.

אנשי המשט מקבלים הנחיות ברורות שלא לנקוט באלימות מילולית או פיזית כלפי החיילים במידה וישתלטו על הספינה. כמו כן, על פי הדיווח, ספינה שלכאורה שייכת לחיל הים מלווה את המשט לכל אורך המסע. מארגני המשט טוענים כי הצליחו להוציא אתמול שלוש ספינות נוספות מנמלים באירופה לעבר הרצועה, וזאת על מנת לשבור את הסגר הימי המוטל על הפלסטינים. כלי הים הללו מצטרפים לספינה השוודית שכבר עושה את דרכה לעבר חוף הים העזתי.

המארגנים חשפו את שמות הספינות: "ג'וליאנו 2", "רייצ'ל" ו-"ויטוריו". הם מעריכים כי אם חיל הים הישראלי לא יעצור אותן בדרכן, יגיעו הספינות ליעדן בעזה עד ליום רביעי. בשלב זה לא ידוע אם יגיעו ארבעתן יחד או ב"טפטופים".

במערכת הביטחון עוקבים בדריכות אחר הספינות הללו וממתינים להחלטת הדרג המדיני באשר לדרך הפעולה מולן. חיל הים נערך להגעת ארבע הספינות לאזור המים הטריטוריאליים של ישראל וברגע שיוחלט - הן ייעצרו.

על סיפון ה"מריאן" עשרות פעילים פרו-פלסטינים מוכרים, בהם נשיא תוניסיה לשעבר אל-מרזוקי, חבר הכנסת באסל גטאס מהרשימה הערבית המשותפת ופעילי זכויות אדם ישראלים.