איזה שכר מובטח לכוכבי דראפט ה-NBA?

בחירה בדראפט לליגה הטובה בעולם מבטיחה קודם כל חוזה לשנתיים. אבל כל מקום, למעלה או למטה, יכול להיות שווה מיליוני דולרים ■ כמה מקבל בחירה מספר 1? וכמה יקבל מי שנדחק למקום ה-30?

קארל אנתוני לאונס וטיוס ג'ונס דראפט 2015 / צילום: רויטרס
קארל אנתוני לאונס וטיוס ג'ונס דראפט 2015 / צילום: רויטרס

הבחירה בדראפט ה-NBA שנערכה בסוף השבוע בברוקלין שבניו יורק, קובעת לא רק את זהות השחקנים שצפויים לקבל חוזה בליגת הכדורסל הטובה בעולם - אלא גם את השכר שישולם להם בשנות הקריירה הראשונות בליגה. לכל מקום בדראפט, למעלה או למטה, עשויה להיות משמעות של מיליוני דולרים.

שחקנים שנבחרים בסיבוב הראשון בדראפט (מקומות 1-30) יקבלו חוזה מובטח, על-פי סולם שכר לרוקי'ז (Rookie Salary Scale), שנקבע וידוע מראש. כך למשל, קארל אנתוני טאונס שנבחר בסוף השבוע במקום הראשון בדראפט 2015 על-ידי מינסוטה טימברוולבס, יזכה לשכר מקסימלי של 11.66 מיליון דולר, עבור חוזה מובטח של שנתיים - 5.7 מיליון דולר עבור העונה הראשונה, ו-5.9 מיליון דולר עבור העונה השנייה.

לקבוצה יש אופציה להאריך את חוזהו בשתי שנים נוספות (עונות 3 ו-4), כאשר ביחד איתן הוא ישתכר מקסימום של 26.6 מיליון דולר.

ההסכם הקיבוצי מתיר מרווח פעולה לא גדול במיוחד - לקבוצה מותר לשלם עד 120% יותר מהשכר שנקבע בטבלת הרוקי'ז, אבל לא פחות מ-80%.

אם בחירה מספר 1 שווה, כאמור, 11.66 מיליון דולר מקסימום, הרי שבחירה מספר 2 כבר שווה שכר מקסימלי של 10.4 מיליון דולר; בחירה 3 שווה 9.3 מיליון דולר. בחירה מספר 10 כבר תהיה שווה "רק" 5.07 מיליון דולר מקסימום.

לשחקן שנבחר במקום ה-30, שהוא המקום האחרון שמבטיח חוזה לשנתיים, גובה החוזה המקסימלי עומד על 2.3 מיליון דולר.