יש עתיד תגיש את הצעת חוק ברית הזוגיות לוועדת השרים לחקיקה

ח"כ יאיר לפיד: "אחרי שבית המשפט העליון האמריקאי אישר נישואי גאים, הגיע הזמן לשיתוף-פעולה חוצה מפלגות - וחוצה קואליציה ואופוזיציה - כדי להעביר את ברית הזוגיות"

יאיר לפיד  / צילום: רויטרס
יאיר לפיד / צילום: רויטרס

יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הגיב בסופ"ש על החלטת בית המשפט העליון של ארה"ב בנושא נישואים של בני אותו מין, וציין כי "אחרי שבית המשפט העליון האמריקאי אישר נישואים חד-מיניים, אחרי ששר הביטחון בוגי יעלון בירך אותם והביע תקווה שזה יתאפשר גם בארץ הגיע הזמן לשיתוף-פעולה חוצה מפלגות - וחוצה קואליציה ואופוזיציה - כדי להעביר את ברית הזוגיות".

ח"כ עליזה לביא, שמובילה את הצעת החוק מטעם הסיעה, הוסיפה: "אנחנו חייבים לאפשר חלופה אזרחית לכל אותם זוגות המעדיפים שלא לעבור דרך הרבנות. מזוגות רבים נמנעת היכולת להתחתן ברבנות. הצעת החוק עליה עמלנו יש בה כדי לתת מענה בישראל 2015. אני מאמינה שהמסלול של ברית הזוגיות גם יעשה צדק אזרחי וגם יביא לכך שיותר אנשים ירצו להתחתן במערכת הדתית כיוון שזו תהיה חייבת לייעל את עצמה ותתנהל כפי שהייתה צריכה".

הצעת חוק "ברית הזוגיות" של יש עתיד תעלה ביום ראשון הקרוב לוועדת שרים לחקיקה, מאמינה שלכל זוג, שני בני אדם, עומדת הזכות להחליט כיצד למסד את הקשר הזוגי שלהם ולממש את אהבתם (חילוניים, פסולי חיתון, זוגות בני אותו מין, גרים שלא הוכרה יהדותם, חסרי דת).

הצעת חוק מובילה פתרון משפטי אזרחי לברית הזוגיות אשר מכיל בתוכו את כלל הציבורים שאינם מקבלים מענה בתוך המסגרת הדתית הקיימת או בוחרים במתווה אזרחי על פני ההסדר הדתי.

החוק מאפשר לכל אדם חופש בחירה בין מסלול אזרחי-חילוני למסלול דתי לקיום מסגרת זוגית-משפחתית אזרחית, ויוצר שוויון זכויות מלא בין זוגות שנישאו בנישואים דתיים לבין אלה שבאו בברית הזוגיות האזרחית.

ברית הזוגיות האזרחית היא הסכם אזרחי לחיים משותפים של שני בני אדם. אין בה התרסה נגד או מאבק בנישואים הלכתיים. מטרתה לאפשר לכל זוג שאין ביכולתו או ברצונו להינשא ברבנות לחיות יחד באופן משמעותי מבלי לאבד את זכויותיו האזרחיות מול המדינה.