"הציונים הם אלה שאשמים במצב של יוון, לא הגרמנים"

מייק בירד, כתב "ביזנס אינסיידר" בארה"ב, מדווח על הדברים ששמע בתור לכספומט באתונה ■ ומה קורה בלילה במדינה מוכת המשבר הכלכלי? הפאבים והמסעדות מלאים בצעירים ששותים ונהנים

יוון / צילום: רויטרס
יוון / צילום: רויטרס

האנטישמיות מרימה ראש ביוון על רקע המשבר הכלכלי? מייק בירד, כתב "ביזנס אינסיידר" בארה"ב, מדווח היום (ב') על תיאוריות קונספירציה ביוון בנוסח "הפרוטוקולים של זקני ציון", בעוד יוונים מאשימים בנקאים יהודים עשירים במצבם הכלכלי הרע.

"נחתתי ביוון אתמול בערב ומיד יצאתי לדבר עם יוונים שעומדים בתור בבנקים להוציא כסף", מספר בירד. הוא מתאר כי שוחח עם קבוצת צעירים יוונים בתור הארוך לכספומט ולפתע ניגש אליו אדם ואמר לו שהכל בגלל "הציונים".

"אותו אדם האשים את ה'רוטשילדים' באחריות למשבר הכלכלי והוסיף: 'אנחנו היוונים הלנים, אנשי האור. עכשיו יש לנו מעט אור, בניגוד לעבר... הם מנסים לדחוק אותנו החוצה. זה לא באשמת הגרמנים ולא באשמת האירופים. צריך להגיע למקור... הם מנסים למחוץ את יוון".

השיחה הזו, כאמור, לא נערכה בלחש בין שני אנשים, אלא בקול בלב קבוצה של יוונים רבים הממתינים בתור לכספומט. לפי בירד, אותו יווני המשיך ואמר שלונדון נשלטת על ידי הרוטשילדים והיא הבסיס לפעילות הציונים, ששולטים גם בפדרל ריזרב.

"היו כמה אנשים מאחורינו שהזיזו את ראשם ונראה שהם לא מסכימים עם הדברים, אבל אף אחד שם לא דיבר", מספר בירד. "אנשים ביוון נראים מפוחדים, על הקצה...".

בניגוד גמור למה שמצפים ממדינה מוכת משבר כלכלי, בירד מספר שהמסעדות והפאבים ביוון מלאים כל הלילה: "צעירים שותים והמסעדות מלאות עד השעות הקטנות של הלילה. לא בטוח כמה זה יוכל להימשך אם ייווצר מחסור במזומנים".

בירד צילם מרכז בילויים באתונה סמוך למקום בו הוא שוהה, כשברקע האקרופוליס (מקדש האלים):

מרכז בילויים באתונה / צילום מסך
 מרכז בילויים באתונה / צילום מסך