ברבש ייעץ לבארינבוים בעסקה לרכישת בי"ח פרטי

ברבש ייעץ לבארינבוים לפני העסקה ולאחריה, וכיום בוחן הצעה להפוך יועץ רשמי בשכר ■ במערכת הבריאות מותחים ביקורת ■ ברבש: "ההצעה של בארינבוים היא אחת מההצעות שאני בוחן"

המרכז הרפואי נ.ר.א ברמת גן / צילום: תמר מצפי
המרכז הרפואי נ.ר.א ברמת גן / צילום: תמר מצפי

פרופ' גבי ברבש, מנכ"ל המרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), מייעץ זה תקופה לאיש העסקים צביקה בארינבוים שרכש לפני כחודשיים את המרכז הכירורגי הפרטי נ.ר.א ברמת-גן, זאת אף שהודיע רק ביום חמישי האחרון על כוונתו להקדים בשנה וחצי את יציאתו לגמלאות. כך נודע ל"גלובס".

ברבש לא ביקש לכך אישור מהרגולטור וממילא לא קיבל על הייעוץ תשלום, שכן עשה זאת לדבריו באופן חברי. ואולם, בימים אלה בוחן ברבש הצעה רשמית מצד בארינבוים להתמנות ליועץ בתשלום, כאשר על-פי הערכות מדובר בשכר גבוה מאוד.

בדיקת "גלובס" מעלה כי בארינבוים ביקש מברבש בין היתר לחוות דעתו על עצם הכדאיות של העסקה טרם חתימתו עליה באפריל האחרון, לאור הסביבה הרגולטורית וההמלצות של ועדת גרמן לרסן את הרפואה הפרטית. לאחר העסקה, כך נודע, ברבש ייעץ לבארינבוים בין היתר בנוגע לרכש ציוד רפואי. ב-28 באפריל, לאחר סגירת העסקה, נכתב במוסף "ממון" של ידיעות אחרונות שניכר כי קיבל את הפרטים מסביבתו של בארינבוים: "את בארינבוים מלווה בפרויקט אישיות בכירה מעולם הרפואה שתצטרף אליו בהמשך". "גלובס" פנה לברבש לאחר הפרסום אולם ברבש הכחיש אז כל קשר. גורמים במערכת הבריאות שעמם שוחחנו היום מתחו ביקורת על כך שברבש ניהל מגעים ואף ייעץ לבארינבוים בתחום הרפואה הפרטית, בעודו מנהל בית חולים ציבורי - זאת בין היתר כאשר ברבש עצמו שימש בעבר מנכ"ל משרד הבריאות.

בארינבוים רכש את נ.ר.א תמורת כ-80 מיליון שקל מידי פרופ' אביגדור זליקובסקי ורעייתו נילי, והוא בוחן את האפשרות לרכוש מרכזים נוספים שיפעלו תחת רשת פרטית אחת. מרכז נ.ר.א משמש כיום בית חולים פרטי בסדר גודל בינוני, עם 6 חדרי ניתוח. רישיון ההפעלה הנוכחי שקיבל ממשרד הבריאות הוא למה שמכונה "כירורגיה בינונית" שמצריכה לכל היותר אשפוז יום בלבד.

כיום ממוקם המרכז הרפואי ברחוב ז'בוטינסקי ברמת-גן, אולם בארינבוים שוקל ככל הנראה להעביר את הפעילות למבנה גדול וחדיש יותר כחלק מאסטרטגיית ההרחבה.

בארינבוים עלה לכותרות עוד בשנות ה-90 אך בעיקר בעשור הקודם, והוכר כילד הפלא של שוק ההון המעורב במספר רב של עסקאות ו"סיבובים פיננסיים", כאשר העסקה הבולטת ביותר היא רכישת פולגת בשנת 2004 בסכום של 34 מיליון דולר יחד עם עופר גלבוע.

פרופ' ברבש הודיע ביום חמישי האחרון לראש עיריית תל-אביב ולעובדי איכילוב על כוונתו להקדים את יציאתו לגמלאות בשנה וחצי. בדומה להערכה שפרסם "גלובס" עוד במארס אשתקד, ברבש עשה זאת כדי לאפשר לפרופ' רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, להיכנס בנעליו מיד לאחר סיום תקופת הצינון שלו כרגולטור.

מלבד ההצעה של בארינבוים, ברבש שוקל בימים אלה שתי הצעות נוספות. במקביל, הוא מתכוון להוביל מיזמים בתחום הביו-טק, בעיקר במה שמכונה "רפואה מותאמת אישית".

פרופ' ברבש מסר היום בתגובה: "ההצעה של הקבוצה של בארינבוים היא אחת מההצעות המונחות לפניי היום שאני בוחן לקראת פרישתי". דוברו של בארינבוים ביקש שלא להגיב לידיעה.