תחרות האפי: פרס מפעל חיים לפרסומאי לשעבר אבנר בראל

הפרס יוענק לבראל בטקס פרסי האפי 2015, על היותו אחד מעמודי התווך של ענף הפרסום בישראל ועל תרומתו הרבה לקידום ופיתוח הענף במשך 3 עשורים

אבנר בראל / צילום: יריב בראל
אבנר בראל / צילום: יריב בראל

פרס מפעל חיים יוענק לפרסומאי אבנר בראל על היותו אחד מעמודי התווך של ענף הפרסום בישראל ועל תרומתו הרבה לקידום ופיתוח הענף במשך 3 עשורים. את הפרס יקבל בראל בטקס הכרזת הזוכים של תחרות האפי, אשר ייערך ב-7 ביולי.

זו הפעם הרביעית בה מוענק פרס מפעל חיים במסגרת תחרות האפי. בשנה שעברה הוענק הפרס לעמוס שפירא, ב-2013 זכה בכבוד הפרסומאי ראובן אדלר, וב-2012 הפרס הוענק לגזי קפלן ז"ל, מנכ"ל אסם.

בראל החל את דרכו בעולם הפרסום בשנות ה-60' כמנהל מחלקת תקציבאות ב"דחף", שם עבד כ-7 שנים. לאחר מכן הצטרף כשותף ל"ארויו בראל פרסומאים", שנחשב לאחד ממשרדי הפרסום היצירתיים של שנות ה-70. לאחר הפרידה מארויו הקים את "קשר בראל" יחד עם אריה רוטנברג וצבי פרידמן (שישקו).

המשרד, שבין לקוחותיו נמנו החברות המובילות במשק, שילב במרוצת השנים לקוחות מהקשת הפוליטית וניהל, בין היתר, קמפיינים מובילים למפלגת העבודה ולליכוד.

ב-1994 נכנסה מקאן-אריקסון הבינלאומית לשותפות עם "קשר בראל", ומעט מאוחר יותר מונה שילוח כמנכ"ל וכשותף ב"מקאן קשר בראל".

לאחר שמקאן העולמית רכשה את השליטה על החברה, פרשו השותפים המייסדים האחרים לעסקים פרטיים, ובראל המשיך כיו"ר מקאן.

בראל שימש במשך 3 שנים כיו"ר איגוד חברות הפרסום, ב-3 קדנציות שונות. במהלך כהונתו כיו"ר האיגוד הקים את "הבצפר", אשר שם לו למטרה להכשיר את צעירי הענף על-ידי אנשי התעשייה המובילים. בראל גם כיהן כיו"ר ועדת המדרוג של ערוצי הטלוויזיה בין השנים 2005-2008.

בשבוע שעבר הוכרזו העולים לשלב הגמר בתחרות האפי. 48 מהלכים יתחרו ב-16 קטגוריות, ובראשן הקטגוריה היוקרתית Effie Platinum.