IREIT רכשה בניין משרדים בברלין בשווי של כ-144 מיליון אירו

הקרן הסינגפורית, בניהולם של יצחק סלע, מייסד והמנכ"ל לשעבר של קרן הריט הישראלית "סלע קפיטל נדל"ן", ועדינה קופר מחזיקה בנכסים בשטח של כ-200 אלף מ"ר בשווי של כ-435 מיליון אירו

קרן IREIT Global הסינגפורית, בניהולם של יצחק סלע, מייסד והמנכ"ל לשעבר של קרן הריט הישראלית "סלע קפיטל נדל"ן", ועדינה קופר, רכשה לאחרונה בניין משרדים בברלין בשווי של כ-144 מיליון אירו. זאת, פחות משנה לאחר הנפקתה בבורסה הסינגפורית בשווי שהוערך אז בכ-284 מיליון אירו. בעקבות העסקה צמח היקף הנכסים בהם מחזיקה הקרן, המתמחה ברכישת בנייני משרדים באירופה ובפרט בגרמניה, לכ-200 אלף מ"ר ושווים עומד כעת על כ-435 מיליון אירו.

הנכס אותו רכשה IREIT מקרן גרמנית פרטית ממוקם ברובע ליכטנברג בברלין, ושטחו משתרע על כ-80 אלף מ"ר וצמודות לו 500 חניות. ברובו ככולו הנכס מושכר לחברה גרמנית ממשלתית המנהלת את קרן הפנסיה הממשלתית. לדברי גורמים בחברה, התשואה הצפויה מהשכרת הנכס צפויה לעמוד על כ-7%. עדינה קופר, סמנכ"לית השקעות ומנהלת הנכסים של IREIT אמרה כי היא "מאמינה שהביקוש הגדול להשכרת משרדים מצד חברות ההיי-טק וגופים ממשלתיים באזור, ימשיך לתמוך ולחזק את שווי הנכס לאורך שנים".

הקרן מתכוונת לממן את רכישת הנכס באמצעות שילוב של הון וחוב. בימים אלה מתנהל משא ומתן בין הקרן לבנק גרמני להעמדת שתי הלוואות בסכום כולל של כ-105 מיליון אירו בריבית הנמוכה מ-2% . יתרת הסכום להשלמת העסקה יגויס ממשקיעים בהנפקת זכויות שתנוהל בסינגפור.

יצחק סלע, ספונסר ומנכ"ל החברה, אמר כי "העסקה מהווה ציון דרך משמעותי הן ביכולת הקרן לבצע רכישה מהותית בפרק זמן כה קצר ממועד ההנפקה והן בגיוס הון נוסף המשקף את האמון החזק מצד המשקיעים ושוק ההון, וזאת כתוצאה מרכישת נכס מעולה המושכר לדייר ממשלתי לטווח ארוך בעיר מרכזית וחשובה, כברלין".