שופרסל תשיק מוצרי חלב נוספים במותג הפרטי

הרשת תחל להפיץ את המותג הפרטי בחלב בעצמה, במקום באמצעות מחלבות גד

רשת שופרסל מפסיקה את ההתקשרות עם מחלבות גד להפצת המותג הפרטי בחלב, חודשיים וחצי לאחר שהחלה אותה, ומתחילה להפיץ את המוצרים בעצמה - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי שופרסל תשיק בחודשים הקרובים מוצרי חלב נוספים במותג הפרטי, שיתחרו ישירות גם בשטראוס, בשסטוביץ ובקבוצת נטו.

שופרסל השיקה בתחילת חודש מאי מותג פרטי בחלב, שכלל גבינה צהובה מיבוא ומוצרי חלב טריים, שמייצרת עבורה מחלבות רמת הגולן. הייצור של מחלבות רמת הגולן כלל חלב 3%, חלב 1%, שוקו בשקית, שוקו בקרטונית ליטר ושמנת 38% שומן - מוצרים ששופרסל מוכרת לצרכן במחירים הנמוכים ב-10%-19% ממחירי המותגים המתחרים.

שופרסל הציבה לעצמה יעד - להגיע ל-25% מהמכירות בקטגוריות אלה, ועל בסיס זה חתמה על הסכם להפצת המוצרים עם מחלבות גד. אלא שבפועל, הדרישה למוצרים הייתה גבוהה, ומאז ההשקה חסרים מוצרי המותג הפרטי במקרר החלב.

לאור זאת החליטה שופרסל כי החל מאמצע חודש יולי, הרשת תפיץ בעצמה את המוצרים באמצעות מערך ההפצה שלה.

בהתייחס לכך אומר עזרא כהן, מנכ"ל ובעלי מחלבות גד: "עשינו את המקסימום. עזרנו לשופרסל להיכנס למותג הפרטי בחלב, ואנחנו מפסיקים להפיץ בקרוב, כי שופרסל החליטה לקחת את כל מה שהיא עושה במרכז הלוגיסטי שלה ולהפיץ את החלב אצלה.

"שופרסל רוצה לגדול. אנחנו התחייבנו להפצה של כמות מסוימת, ועמדנו בה כמו גדולים. אלמלא היינו עושים את ההפצה, שופרסל לא הייתה יכולה להיכנס למותג הפרטי בחלב, ואנחנו הסתכלנו, באופן אמיתי, על טובת הצרכן. היחסים עם שופרסל היו ונשארו מצוינים".

עד סוף השנה תשיק שופרסל סדרת מוצרים נוספת, שתייצר עבורה מחלבות רמת הגולן. סדרה זו כוללת חלב מועשר, שיתחרה ישירות ביטבתה של שטראוס; שמנת צמחית, שתתחרה בתנובה האחראית לעיקר המכר בסגמנט, אך גם בקבוצת נטו המחזיקה במותג ריצ'; וכן, חלב סויה, שיתחרה בתנובה ובחברת שסטוביץ המשווקת את המותג אלפרו.

"הכמויות יגדלו"

מנכ"ל מחלבות רמת הגולן, שולי שגב, אמר ל"גלובס": "המהלך והמוצרים התקבלו יפה מאוד על-ידי הצרכנים, אך במקרים רבים מדפי החלב בסניפים היו ריקים מהמוצרים שלנו. המערך שלהם לא הצליח לספק.

"מצדנו, סיפקנו כמויות הרבה יותר גדולות ממה שהתחייבנו, ואני מעריך שכאשר הם יעברו להפצה עצמית, הכמויות יגדלו. לנו אין בעיה להגדיל ב-50%-70% יותר ממה שסוכם".