אין חסינות: הגולש שכינה את מירי רגב "זונה" יוכל לתבוע אותה

לאחר ששרת התרבות תבעה את גילי גולן שקילל אותה בפייסבוק, הגיש הגולש תביעה משל עצמו בטענה כי רגב חשפה את פרטיו ובכך נחשף לאיומים על חייו ■ המחוזי בחיפה קבע כי חסינותה אינה מספיקה כדי לדחות את תביעתו

מירי רגב בטקס פרסי התיאטרון / צילום: איציק בירן
מירי רגב בטקס פרסי התיאטרון / צילום: איציק בירן

בית המשפט המחוזי בחיפה קבע היום (ד') כי שרת התרבות והספורט, מירי רגב, לא תזכה לחסינות פרלמנטרית המגיעה לה מתוקף תפקידה בתביעתו של גילי גולן, שכינה אותה "זונה" בפייסבוק. רגב תבעה את גולן תביעת לשון הרע ונתבעה על ידו בחזרה לאחר שחשפה בעמוד הפייסבוק שלה את כתובתו, שהובילה לדבריו לקבלת איומים על חייו. שרת התרבות טענה כי יש למחוק את התביעה על הסף בשל חסינותה ולנהל את התביעה שהגישה בעצמה. בית משפט השלום בחיפה סרב לכך והיום דחה המחוזי את ערעורה.

השופטת מסרה כי לאחר שיישמע התיק, יחליט בית המשפט אם יש מקום לדון בשאלת החסינות. עוד הוסיפה כי במקום שבו חברת כנסת החליטה מיוזמתה ומטעמיה כי יש מקום לנקוט הליך משפטי, לא יהיה זה נכון להצר את ההליכים המשפטיים העומדים לרשות הנתבע.

הסיפור החל באוקטובר 2014. רגב, אז חברת כנסת, הגישה תביעה נגד גולן שכינה אותה "זונה" בתגובה לסטטוס שפרסמה בדף הפייסבוק שלה נגד הנשיא לשעבר שמעון פרס. "מירי רגב! אני אגיד לך משהו! מי את בכלל שתלכלכי על שמעון פרס??? את בסך הכול זונה עם פה ג'ורה!!! עפת על עצמך מעל ומעבר יא אנאלפביתית עלובת נפש!!!", לשון הודעתו של גולן. בתגובה, רגב התלוננה במשטרה נגדו בגין העלבת עובד ציבור.

גולן נעצר ונחקר, אולם התיק נגדו נסגר מחוסר אשמה. רגב החליטה להגיש תביעת לשון הרע נגד גולן בסכום של 330 אלף שקלים, ובה כתבה שהאחרון "ניצל את רשת האינטרנט כדי להכפיש אותה וכדי להאשים האשמות חסרות בסיס המלוות בדברי עלבון מבזים". גולן הגיש תביעה משלו באמצעות עורכי הדין אורון שוורץ, יוגב נרקיס ודורית בלר דה-בר, על אותו סכום בדיוק, ובה נטען כי רגב חשפה את כתובתו של גולן בחשבון הפייסבוק שלה, ומשום כך "מאז חייו אינם חיים".

רגב, המיוצגת על ידי עורך הדין יניב לנקרי, כתבה בתגובה: "המבקשת, שפעלה בתום לב, ללא כל כוונה לפגוע במשיב, הסירה את המכתב מדף הפייסבוק שלה 29 דקות לאחר הדרישה להסירו, וכשעתיים בלבד מרגע פרסומו". עוד הלינה רגב כי גולן כינה אותה בריאיון: "זונת מיקרופונים".

עורכי הדין שוורץ ונרקיס אמרו בתגובה: "זהו יום חג לדמוקרטיה הישראלית. בית המשפט נחלץ להגנת האזרח הקטן וקבע בהחלטה תקדימית כי שר אינו יכול להסתתר תחת מעטה חסינו פרלמנטרית לאחר שהיה זה חבר הכנסת שגרר את האזרח לבית המשפט".