צפו: פיתוח ישראלי מבטיח בשוק של מאות מיליארדי דולר

הכירו את חברת אופלה הישראלית שהצליחה לפתח מוצר פורץ דרך ויחיד מסוגו בעולם, שמספק פתרון לשוק עצום בהיקפו שמגלגל מאות מיליארדי דולרים בשנה

מערכת ארנק דיגיטלי, OffLA SelfSafe, בדרך לאקזיט / צילום: שאטרסטוק
מערכת ארנק דיגיטלי, OffLA SelfSafe, בדרך לאקזיט / צילום: שאטרסטוק

הארנק הדיגיטלי קיים כבר מספר שנים אולם רק ב-2014 חלה מהפכה בשוק הארנקים הדיגיטליים, בעיקר עקב כניסת אפלפיי בספטמבר האחרון. בשנת 2014 שולמו דרך ארנקים דיגיטליים מאות מיליארדי דולרים וקצב הגידול והחדירה לשוק גדל פי 3 מהשנים האחרונות.

הארנק הדיגיטלי הוא למעשה אפליקציית מובייל שתשמש אמצעי התשלום המרכזי בתוך מספר שנים ותחליף גם את כרטיסי הפלסטיק וגם את רוב פעילות המסחר האינטרנטי, המבוצע כיום באמצעות שירותים מסוג פייפאל או בדרך של הקלדת פרטי כרטיס אשראי לאתר הרלוונטי.

חברה ישראלית בשם אופלה פיתחה מערכת זיהוי הונאות שמיועדת במיוחד לארנקים דיגיטליים ומספקת הגנה כמעט מוחלטת מפני פריצה או שימוש זדוני בארנקים אלו.

לפני כשנה זכתה החברה בפרס הראשון בסך 100 אלף דולר בתחרות מיראז' +45, מתוך למעלה מ-700 חברות שהגישו מועמדות לתחרות זו. החברה נבחרה על ידי סיטיבנק להשתתף בתכנית האקסלרטור המופעלת במשרדי הבנק בתל אביב.

החברה השתמשה בכספי הזכייה לרישום פטנטים ופיתוח המערכת עד השלב הנוכחי ועתה יש לה מערכת המוכנה לשימוש ארנקים דיגיטליים. במקביל, חתמה החברה על הסכם שיתוף הפעולה עם אמדוקס ועם סלאריקס.