הפרסומות הזכורות והאהובות: פריגת וסופר-פארם מובילות

גיאוקרטוגרפיה: דיסקונט, עם הקמפיין המושקע ביותר תקציבית השבוע, חוזר למדד אחרי תקופה

קמפיין פריגת / צילום: שוקה כהן
קמפיין פריגת / צילום: שוקה כהן

בראש טבלת הפרסומות האהובות ביותר מדורגת השבוע הפרסומת של חברת המשקאות פריגת, באמצעות משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי. בפרסומת נראה שלום מיכאלשווילי בתפקיד "הגאון", בעודו יושב על מכונת כביסה ומנער מיץ תפוזים. שיעורי האהדה לפרסומת נמוכים ב-20% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 22.9%.

בראש טבלת הפרסומות הזכורות ביותר מדורגת הפרסומת של חברת סופר-פארם, גם היא באמצעות משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי. בפרסומת נראות נשים רוקדות המדמות לקים בצבעים שונים. שיעורי הזכירה לפרסומת נמוכים ב-10% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 10.3%. באומן-בר-ריבנאי, נציין, הכניס לדירוג גם את הפרסומות לביטוח ישיר ולברנפלקס של תלמה.

איציק השקו, סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, מציין השבוע את הפרסומת של בנק דיסקונט, אשר אמנם הגיעה למקום האחרון הן במדד האהובות והן במדד הזכורות, אולם הצליחה להיכנס למדד כבר עם תחילת הקמפיין, המציג את האסטרטגיה השיווקית החדשה של הבנק. זאת אחרי תקופה ארוכה מאוד, שבמהלכה הבנק לא פרסם באופן מסיבי. לפני מספר שנים, נזכיר, הוביל הקמפיין של הבנק בכיכובו של מודי בר-און את המדד במשך שבועות רבים.

הקמפיין של בנק דיסקונט, באמצעות משרד הפרסום יהושוע TBWA, הוא קמפיין הפרסומות המושקע ביותר מבחינה תקציבית מבין כל הקמפיינים, הפרסומות והחסויות ששודרו במהלך השבוע האחרון, עם סך ההשקעה העומד על 2.8 מיליון דולר (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום). קמפיין הפרסומות המושקע ביותר בשבוע שעבר היה של רכבת ישראל, עם סך השקעה הנמוך בחצי - 1.4 מיליון דולר.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה, כי מספר הפרסומות והחסויות אשר שודרו השבוע קטן ממספרן בשבוע שעבר, ועומד על 510 (לעומת 540 בתקופה הקודמת). סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים נמוך מזה שהושקע בשבוע שעבר, ועומד על כ-47.5 מיליון דולר (לעומת כ-50 מיליון דולר שהושקעו בתקופה הקודמת).

פרסומות
 פרסומות