כמה מכניסים כוכבי ריאל מדריד מזכויות מסחריות?

התשובה לשאלה הזאת מלמדת משהו על כוחו המיתוגי העצום של כריסטיאנו רונאלדו - אבל גם על הסיבה לפיה מסרב פלורנטינו פרז לשדרג לסרחיו ראמוס את החוזה אל רף ה-10 מיליון אירו נטו בעונה

סרחיו ראמוס עם כריסטיאנו רונאלדו, ריאל מדריד / צלם: רויטרס
סרחיו ראמוס עם כריסטיאנו רונאלדו, ריאל מדריד / צלם: רויטרס

אחת הסיבות לפיהן פלורנטינו פרז, נשיא ריאל מדריד, מסרב להאריך בימים אלו את החוזה של סרחיו ראמוס, שדורש שכר של 10 מיליון אירו נטו בעונה - היא העובדה שבכל הקשור ליכולת מסחרית - שחקן ההגנה המוערך לא ממש מספק את הסחורה עבור קבוצתו.

במחקר שמתפרסם באתר LaGalerna.com, נמצא כי הבלם/מגן מכניס רק 2.7 מיליון אירו בשנה מזכויות מסחריות (Image Rights). מדובר על תמלוגים בגין מכירת מוצרי מרצ'נדייז שונים הקשורים לשחקן. חלק מהסכום הולך ישירות אל כל השחקן, וחלק אחר אל המועדון עצמו ואל יצרנית ההלבשה (אדידס במקרה של ריאל).

על שחקנים כמו קארים בנזמה הצרפתי (4.5 מיליון אירו בעונה מ-Image Rights), חאמס רודריגז הקולומביאני (8.1 מיליון), גארת בייל הוולשי (9) וכמובן כוכב-העל, כריסטיאנו רונאלדו הפורטוגלי (25.2) - לפלורנטינו פרז "שווה" הרבה יותר לשמור, גם בגלל האספקט הכלכלי המדובר.

אגב, על-פי המחקר, שכר הברוטו השנתי "הרגיל" של רונאלדו (ללא קשר ל-Image Rights) עומד על 35 מיליון אירו בעונה. בייל עם 22 מיליון, בנזמה 16, חאמס 12, וראמוס 11 ברוטו בלבד (דרישתו כעת, היא, כאמור - 10 נטו).