סמסונג מקימה אקסלרטור לסטארט-אפים בישראל

ב-Samsung Runway יהיו בעיקר מיזמים בתחומי המובייל, אבטחת מידע, מחשוב לביש, ביג דאטה, ענן מחשוב, mHealth, זיהוי ביומטרי, טעינה אלחוטית ונהיגה אוטונומית

יוסי סמולר / צילום: תמר מצפי
יוסי סמולר / צילום: תמר מצפי

חברת סמסונג מקימה אקסלרטור לסטארט-אפים במרכז המחקר והפיתוח של החברה בפארק התעשייה יקום. את האקסלרטור, תחת השם Samsung Runway, מוביל יוסי סמולר, מנהל החדשנות במרכז המו"פ של סמסונג ביקום ולשעבר מנהל תוכנית החממות הטכנולוגיות בלשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה.

בימים אלה מאתרים בסמסונג אחר 6-10 סטארט-אפים למחזור הראשון שייפתח לקראת סוף השנה. ההרשמה דרך אתר האקסלרטור אמורה להיסגר ב-12 בספטמבר, כשההתמקדות היא בחיפוש אחר חברות בשלבים מוקדמים - לפני בדיקת היתכנות. סמסונג מחפשת אחר מיזמים בתחומי המובייל, אבטחת מידע, מחשוב לביש, ביג דאטה, ענן מחשוב, mHealth, זיהוי ביומטרי, טעינה אלחוטית ונהיגה אוטונומית.

"כשנכנסתי לתפקיד באוקטובר 2014, החלטתי להקים גוף שיאתר חברות ישראליות שעדיין לא בשלות ולעזור להן להגיע למצב בשלות כדי לשתף פעולה עם סמסונג. הכלי הראשון לעשות זאת הוא האקסלרטור", מסביר סמולר. "נחפש סטארט-אפים שלמוצרים שלהם יש סינרגיה לקו המוצרים של סמסונג - בין אם מדובר בטלפונים, בטלוויזיות או בכל מוצר אחר שאנחנו מפתחים - ולראות בהמשך אם יש מקום לשיתופי פעולה בין שני הצדדים".

הסטארט-אפים שיצטרפו לאקסלרטור, שכל מחזור שלו יארך שישה חודשים, יזכו למענק של 50 אלף דולר (ללא אקוויטי), לצד מתחם עבודה, מעבדה, ליווי עסקי ומקצועי מצד מנטורים מתוך החברה ומחוצה לה ואולי הכי חשוב - קשרים ליחידות העסקיות של סמסונג בקוריאה. "זה קטליזטור אמיתי כי זה יאפשר לסטארט-אפים הישראלים לחדור בגדול לשוק העולמי באמצעות הקשרים בתוך סמסונג", מוסיף סמולר.

האקסלרטור ביקום הוא הראשון מסוגו שסמסונג הקוריאנית משיקה בעולם כתוכנית האצה לסטארט-אפים. זאת, לעומת תוכנית לסטארט-אפים שפועלת בארה"ב, שאמנם מוגדרת כאקסלרטור אך פועלת יותר במתווה של חממה עם השקעות נרחבות יותר וכל מחזור אורך שנה וחצי ולא חודשים בודדים. 

לצד מרכז הפיתוח ברמת גן, פועל מרכז חדשנות ואסטרטגיה, בניהולה של רותי אדר, שבו פועלת חממה בשם Samsung Catalyst Incubator. החממה מלווה במשך חצי שנה-שנה סטארט-אפים בשלב הסיד ומסייעת להם לפתח במימון מלא טכנולוגיות בתמורה לאקוויטי. בין הטכנולוגיות ניתן למצוא פיתוח סנסורים, מכונות חכמות, חומרה, אלגוריתמיקה וכדומה.

מרכז הפיתוח של סמסונג ביקום הוקם ב-2003 ומונה כיום שלוש פעילויות עיקריות: לוקליזציה של מוצרי סמסונג כמו סמארטפונים וטאבלטים לשוק המקומי; מחקר ופיתוח; וחדשנות, שדרכה פועל האקסלרטור החדש. במקביל, ברמת גן פועל מרכז מחקר ופיתוח נוסף של סמסונג, שמתעסק בפיתוח רכיבים.

סמסונג גם פעילה בהשקעות בסטארט-אפים בישראל באמצעות שתי קרנות. הראשונה, והוותיקה יותר, היא Samsung Venture Investment Corporation - SVIC, שכבר השקיעה בשורה של סטארט-אפים מקומיים, בהם StoreDot, שמפתחת מטען שיכול להטעין סמארטפון ב-30 שניות; Rounds, שמפתחת אפליקציה לשיחות וידיאו קבוצתיות לצד השקעות ב=Anobit, שנמכרה לאפל ב-390 מיליון דולר ועוד.
הקרן השנייה היא Samsung Catalyst Fund, שהשקיעה בינתיים בחברת Mantis Vision, שפועלת בעולם צילום התלת ממד, בשלושה סבבים בשנים האחרונות.