הבור הכלכלי העמוק של הכדורגל האיטלקי

נשיא ההתאחדות: "המערכת נעה לאותו הכיוון של הטיטאניק" ■ מתכוון להקשיח את הפיקוח הפיננסי: "אם הרישיונות לסרייה A היו ניתנים לפי החוקים החדשים - רק חמש קבוצות היו יכולות לשחק בליגה בעונה הקרובה" ■ היקף החובות של המועדונים: 1.7 מיליארד אירו

נשיא התאחדות הכדורגל האיטלקית קרלו טאבקיו / צלם: רויטרס
נשיא התאחדות הכדורגל האיטלקית קרלו טאבקיו / צלם: רויטרס

קרלו טאבקיו, נשיא התאחדות הכדורגל האיטלקית (FIGC), הצהיר כי במידה והרישיונות למועדונים להשתתף בסרייה A בעונה הקרובה היו ניתנים לפי הסטנדרטים הכלכליים המחמירים שהוא מתכוון להתקין בקרוב - "רק חמש קבוצות היו עוברות את המבחן".

בראיון שמפורסם היום (ב') ב"גאזטה דלו ספורט", התייחס העסקן בן ה-71 לקריסתה הפיננסית של פארמה, שבעקבותיה הורדה קבוצת הפאר לשעבר, באופן אוטומטי -  אל הליגה הרביעית במדרג הכדורגל האיטלקי. "בדקנו כבר את ספרי החשבונות של כל הקבוצות מהעונה החולפת - ואנחנו רואים שגם אלו שמגיעות מערים גדולות - נמצאות בצרות", אמר. "הזהרנו את הקבוצות שהחל מהעונה הקרובה יהיו מספר פרמטרים קשוחים שהן יהיו חייבות לעמוד בהן. אם הפרמטרים הללו היו נבחנים ברגע זה - רק חמש קבוצות היו רשאיות להשתתף בסרייה A בעונת 2015/16".

טאבקיו הוסיף כי "כרגע, המערכת נעה לאותו הכיוון של הטיטאניק. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו עוד מקרה כמו של פארמה. לא נצליח לרפא את כל הבעיות באופן מיידי - אבל נציג תוכנית חמש-שנתית שתציל את הכדורגל האיטלקי מפשיטת רגל".

על-פי דיווח ממארס האחרון, החובות הכוללים של מועדוני הסרייה A בסוף עונת 2013/14 הסתכמו ב-1.7 מיליארד אירו, זינוק של 27% בתוך חמש שנים. אינטר היא הקבוצה שהייתה שקועה בחובות העמוקים ביותר - 360.5 מיליון אירו. אחריה האלופה יובנטוס עם 238.3 מיליון אירו, מילאן (244.4) ורומא (158.8).