אזהרת רווח הפילה את אלוט ב-16%: ירידה בהכנסות והפסד תפעולי

מצפה שההכנסות יגיעו לטווח של 21-22 מיליון דולר, ירידה של 25%-29% לעומת הרבעון המקביל

אזהרת רווח חמורה הפילה היום את מניית אלוט תקשורת בבורסה בתל אביב ב-15.55%; בטרום מסחר בנאסד"ק המניה נפלה בכ-12%. חברת ציוד התקשורת הודיעה שבהתבסס על הערכות ראשוניות, החברה מצפה שהכנסות הרבעון השני (שהסתיים בשבוע שעבר) יגיעו לטווח של 21-22 מיליון דולר. מדובר בסכום נמוך באופן משמעותי מתחזיות האנליסטים, שציפו ל-30.4 מיליון דולר. בהשוואה לרבעון המקביל, זוהי ירידה של 25%-29%, ובהשוואה לרבעון הקודם - ירידה של 29%-32%.

באלוט מצפים כעת לסיים את שנת 2015 עם הכנסות של 100-105 מיליון דולר, לעומת תחזית האנליסטים לכ-126 מיליון דולר, וירידה של 10%-15% ביחס לשנת 2014. למעשה, הירידה על בסיס אורגני חדה יותר, משום שאלוט רכשה בתחילת השנה את חברת אבטחת המידע הספרדית Optenet שאמורה להוסיף להכנסותיה השנתיות כמה מיליוני דולרים.

לירידה הצפויה ברמת ההכנסות הרבעוניות יש השפעה גם על רווחיות החברה, ואלוט עדכנה היום גם שברבעון השני של 2015 היא מצפה לרשום הפסד תפעולי. בצד החיובי, אלוט עדכנה שיחס ההזמנות לעומת ההכנסות בפועל (book to bill) היה גבוה מ-1, ושסך המזומנים וההשקעות שלה עמד בסוף הרבעון על כ-120 מיליון דולר (סכום שמהווה ירידה קלה מהרבעון הקודם, וכמחצית משווי השוק שלה).

"אנחנו מאוכזבים מהתוצאות הרבעוניות, ומייחסים את החולשה להזמנות הנמוכות ברבעון הראשון ולעיכוב בהשלמת מספר עסקאות מסוימות ברבעון השני", אמר נשיא ומנכ"ל אלוט, אנדרי אלפנט.

"במהלך הרבעון השני היה שיפור בהזמנות שלנו, כולל זכייה בשלושה חוזים בהיקף 8 מיליון דולר, מצד ספקיות תקשורת גדולות. אנחנו מצפים שתחילת ההכרה בהכנסות מחוזים אלה תהיה במחצית השנייה של 2015".

ואכן כדי להמתיק במקצת את הגלולה המרה, אלוט הודיעה היום במקביל גם על הזכייה בחוזים שהוגדרו כאסטרטגיים, בהיקף מצטבר של 8 מיליון דולר. החוזים הם עם שלוש ספקיות תקשורת, באסיה-פסיפיק, אמריקה הלטינית ואירופה. נוסף על כך, אלוט קיבלה הזמנות נוספות בתחום פתרונות האבטחה.

אלוט, שממוקמת בהוד השרון, מספקת פתרונות לייעול השימושיות בציוד התקשורת בליבת הרשת. מניית החברה נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב, ושווי השוק שלה הוא 236 מיליון דולר.