בדיקת "גלובס": הנרתיקים לסמארטפונים המובילים בשוק

מכיסוי דמוי ספר ועד כזה המיועד לענידה על היד בעת ריצה ■ "גלובס" בדק מגוון נרתיקים לסמארטפונים וחזר עם מסקנה: מומלץ להשקיע בנרתיק ממותג, ומומלץ לא פחות לבדוק כמה הוא עולה בחו"ל

זה עתה רכשתם סמארטפון חדש ונוצץ, ורכישה של כיסוי היא דבר הכרחי. תעשיית הכיסויים לסמארטפונים משגשגת, והמגוון רחב - החל בכיסויים זולים ועד כיסויים איכותיים, ממותגים, קשיחים, ספורטיביים ואופנתיים.

ניתן לקנות נרתיקים לא ממותגים בזול ולגוון, אך מי שרצה להגן טוב על הסמארטפון מפני נפילות, כדאי שיקנה כיסוי של מותג מוכר שעבר בדיקות באמצעות נפילות.

כמו רוב מוצרי הטכנולוגיה, גם הכיסויים הממותגים יקרים בארץ, אולם בניגוד לסמארטפונים, לפטופים או טאבלטים, קל להזמין אותם מחו"ל, וגם אחרי עלויות השילוח מחירם נמוך מזה של הארץ.

לרוב, הזמנה מחו"ל יכולה לחתוך את המחיר בחצי. למשל, דגם Defender של חברת OtterBox נמכר בישראל ב-300 שקל, ובאתר אמזון ב-160 שקל (לא כולל עלויות שילוח); DotView של HTC נמכר בארץ ב-200 שקל, ובאמזון המחיר יורד בחצי; רצועת ספורט של בלקין מסוג SlimFit נמכרת בארץ ב-180 שקל, ובאמזון ב-90 שקל.

הקיץ הוא הזדמנות מצוינת לרכישת מוצרים טכנולוגיים מעבר לים. מי שלא רוצה להסתבך עם הזמנה למלון, יכול להשתמש בשירות תאי האחסון (לוקר) של אמזון, הפעיל במדינות שונות בעולם ומאפשר לשלוח את המוצרים לארוניות שונות בארה"ב ובחלק ממדינות אירופה. אמזון מחזיקה את התאים בקיוסקים רבים, כך שברוב המקרים הם יהיו מאות מטרים בודדים מבית-המלון במרכז העיר.

OtterBox Defender Series

חברת OtterBox היא אחת המזוהות עם תחום הכיסויים המוקשחים. הנרתיקים של החברה זוכים לשבחים רבים, ומבטיחים הגנה מפני כל נזק. דגם Defender שנבדק עבור G3 של LG, מציע מיגון ב-360 מעלות. הכוונה כאן הוא לכיסוי המכסה גם את הזכוכית הקדמית ואת כל שקעי המכשיר ומגן מחדירה של אבק ולכלוך (לא מים).

הכיסוי מורכב ממספר שכבות, כדי להגן מפני זעזועים, מכות ונפילות. מגן המסך שומר על הזכוכית מפני שריטות ושברים.

למרות הכיסוי המקיף, ניתן לגשת לכפתורים האחוריים של ה-G3 בקלות (אין עליהם כיסוי). הערכה כוללת גם תופסן מוקשח לחגורה, עבור מי שרוצה גישה נוחה לסמארטפון בזמן עבודה בשטח.

החיסרון: מדובר בכיסוי עבה ההופך את הסמארטפון למסורבל.

נבדק על: LG G3.

מחיר: 300 שקל בבאג.

OtterBox Symmetry Series

דגם Symmetry של OtterBox הוא גרסה מוקשחת לייט ל-Defender. מדובר בכיסוי עם שתי שכבות לבלימת זעזועים, אבל אין כאן כיסוי קדמי וגם לא כיסוי לשקעי הכניסות ויציאות הטלפון (למשל, חיבור לחשמל ואוזניות). השכבה החיצונית של הכיסוי עשויה מחומר מונע שריטות. לא מדובר בכיסוי שיגן מפני נזק חול, אבל הוא בהחלט אמור להתמודד עם נפילות.

הדגם שנבדק מיועד לגלקסי נוט 4 של סמסונג, ומתאפיין במראה נעים לשימוש.

הוא מתאים לאנשים שנוהגים להפיל את הסמארטפון על הרצפה, מכיוון שהוא כולל בליטה בחלק הקדמית שתמנע את נגיעת המסך ברצפה.

נבדק על: גלקסי נוט 4

מחיר: 200 שקל בבאג

Incipio DualPro

Incipio מציעה פתרון מוקשח לבעלי גלקסי S6. מדובר בכיסוי בעל שתי שכבות: שכבת פנימית גמישה בולמת זעזועים ושכבה חיצונית קשיחה מפוליקורבנט להגנה על המכשיר.ב צידי הכיסוי יש כפתורים מוקשחים לתפעול הסמארטפון. החלק הקדמי אינו מוגן.

הכיסוי נעים למגע והוא לא הופך את הסמארטפון ליותר מדי מגושם.

הסמארטפון שרד ללא בעיה מספר נפילות מגובה מטר פלוס.

נבדק על: גלקסי S6

מחיר: 140 שקל בבאג

LifeProof

חברת LifeProof מציעה עבור אייפון 6 נרתיק מוקשח בעיצוב דק יחסית לעומת נרתיקים אחרים.

הכיסוי הזה נותן פתרון מוצלח לאנשים שמתכננים לבלות זמן רב בקיץ בבריכה או בים ולא רוצים להשאיר את הטלפון ללא השגחה.

הכיסוי מציע הגנה לעומק של עד 2 מטר, למשך שעה בבריכה.

הכיסוי כולל כיסויים לכל הכניסות והיציאות של האייפון, כאשר יש לו גם מחבר מיוחד, המאפשר לחבר אוזניות חוטיות ועדיין לשמור על יציאת האודיו מוגנת.

מעבר לזה, יש כאן כיסוי למסך המגן מפני שריטות וחדירת מים וגם כיסוי מיוחד למנגנון סריקת טביעת האצבע, המאפשר לאייפון לזהות את אצבע המשתמש. הכיסוי גם כולל בולם זעזועים לנפילות.

נבדק על: אפל, אייפון 6

מחיר: 360 שקל בבאג

סמסונג Clear View Cover

סמסונג מציעה נרתיק בתצורת ספר המתאים לדגמי הגלקסי S6 או S6 Edge (נמכר בשתי גרסאות נפרדות). מדובר בנרתיק פלסטיק עם פטנט חביב ההופך את כל החלק הקדמי למסך, גם שהסמארטפון סגור, כך שניתן לראות את השעה ולענות לשיחה מבלי שצריך לפתוח את המכסה. דגמי הגלקסי S6 זכו לעיצוב מרשים והנרתיק המיוחד של סמסונג יוצר להם מראה מיוחד. החיסרון, הסמארפון מקבל מראה מעט פלסטיקי (לעומת הזכוכית ממנה עשוי הסמארטפון).

נבדק על: גלקסי S6 או S6 Edge (דגמים נפרדים)

מחיר: 300 שקל (ברשת חנויות סאני-סמסונג)

HTC Dot View

בחברת HTC מציעים נרתיק ספר במראה מאוד מיוחד. דגם Dot View עשוי פלסטיק והוא יודע לשמור על גב ה-One M9 וגם על מסך הטלפון.

החלק הקדמי של הנרתיק עשוי מהמון חורים קטנים, המספקים הצצה למסך הסמארטפון. בתצורה הזו המכשיר יוצר תצוגה נוספת, המספקת חיווי לשעה, שיחות נכנסות, תזכורות לוח שנה ועדכוני מזג האוויר.

התצוגה מזכירה מראה רטרו של תאורה ישנה וניתן לצלם תמונות ולהתאים לתצוגה על הכיסוי.

נבדק על: HTC One M9/M8

מחיר: 200 שקל (דרך היבואן טאץ' גרופ)

LG Quick Circle

כיסויים דמויי ספר או ארנק הפכו לפופולריים מאוד. מדובר בפתרון נוח, כי כך יש הגנה למסך מפני שריטות ומכות. החיסרון, עבור חלק מהמשתמשים, הוא פגיעה בנוחות בעת שיחות טלפון. החלק הקדמי מתנופף באוויר בזמן השיחה, אלא אם כן מקפלים אותו לגב הסמארטפון. בחברת LG מציעים עבור דגמי G3 ו-G4 את דגמי Quick Circle.

דגם G3 עשוי מפלסטיק מאוד רך המתלבש על גב הסמארטפון. בדגם G4 החלק האחורי של הכיסוי מחליף את גב הסמארטפון ועשוי מפלסטיק מעט יותר חזק. בחלק הקדמי של הכיסוי יש חלון עגול (ללא הגנה) המציג את השעה מהסמארטפון וגם מאפשר לגשת לאפליקציות מסוימות בסמארטפון מבלי לפתוח את המכשיר. ניתן לרכוש את הנרתיקים בגרסה שעולה 250 שקל והיא תומכת גם בטעינה אלחוטית.

נבדק על: LG G3/G4

מחיר: 200 שקל (דרך היבואן רונלייט)

רצועות ספורט

Griffin Trainer

מגוון רצועות הספורט בשוק מצומצם מאוד, אלא אם כן מדובר באייפון של אפל. חברת Griffin מציעה את Trainer - רצועה המיועדת לאחסון האייפון בעת ריצה, באמצעות ענידה על היד. החלק הקדמי עשוי מפלסטיק שקוף העמיד מפני שריטות של מפתחות. ניתן לשלוט במסך הסמארטפון דרך הפלסטיק ויש גם יציאות בחלק התחתון עבור האוזניות. הבד מנדף מעט מאוד מהזיעה בזמן הריצה.

בדיקה על גלקסי S6 Edge של סמסונג גילתה שההרתיק מתאים לו בצורה טובה.

נבדק על: אפל, אייפון 6

מחיר: 130 שקל (בדינמיקה סלולר)

בלקין SlimFit Plus

רצועת הריצה של בלקין הייתה המוצלחת ביותר. דגם SlimFit Plus מאפשר ענידה מהירה על היד והתאמה לגודל הנכון, מבלי להתעסק ברצועות מסובכות. בצד האחורי יש מקום לכרטיס אשראי או מפתח - נוח מאוד לאחסון בזמן ריצה. כיסוי הפלסטיק הקדמי מספק הגנה נגד שריטות וניתן עדיין לשלוט במסך. הכיסוי כולל יציאה מותאמת לחוט האוזניות וניתן לשטוף אותו במים.

הבד של הרצועה מנדף מעט מאוד זיעה, וזה חיסרון.

נבדק על: אפל, אייפון 6

מחיר: 180 שקל (דרך היבואן ביקונקט)