במחיר של משפחתית: שלל ג'יפונים חדשים בדרך לארץ

בקרוב על כבישי ישראל - מתקפת דגמים אינטנסיבית של רכבי פנאי חדשים: הצצה לשלל הגי'פונים שינחתו בקרוב בארץ, יימכרו במחיר של מכונית משפחתית וצפויים לטלטל את שוק הרכב הישראלי

שוק רכבי הפנאי והג'יפונים הישראלי צמח במאות אחוזים בשנים האחרונות, אך זו כנראה רק ההתחלה. בחודשים הקרובים צפויה מתקפת דגמים אינטנסיבית שתכלול שלל דגמים חדשים ומחודשים מקטגוריית "רכבי הפנאי" בגודל קטן ובינוני.

ראשון ברשימה הארוכה הוא סוזוקי ויטארה החדש, שינחת כאן בספטמבר, עוד לפני החגים. הרכב החדש זונח את יכולות השטח של קודמו לטובת מראה אופנתי ותא נוסעים מרווח והוא יגיע אלינו מהונגריה, מה שמבטיח מחיר אגרסיבי במיוחד אם יימשך השפל הנוכחי בשער האירו. דגם התחלתי עם הנעה קדמית יעלה ככל הנראה כמו משפחתית טיפוסית באזור ה-130 אלף שקל.

אחריו בתור, בסביבות אוקטובר, ינחת כאן הג'יפון החדש של הונדה, HR-V, שיוצא בימים אלה לשוק האירופאי. הרכב יצויד במנוע 1.5 ליטר בהספק 130 כ"ס עם תיבה אוטומטית רציפה ויהיה זריז וספורטיבי יחסית למקובל בקטגוריה. הוא מתאפיין בתא נוסעים מודולרי עם הרבה פתרונות אחסון מקוריים וגם כאן ניתן לצפות לדגם בסיס באזור ה-130 אלף שקל.

הרבעון הראשון של 2016 צפוי להיפתח עם שלל חידושים כולל מאזדה CX3, שכבר נמכרת באירופה בהצלחה, הג'יפון "רנגייד" החדש של ג'יפ, שאחיו לפלטפורמה פיאט 500X כבר נחת כאן החודש, וכמובן הג'יפון החדש והמסקרן "כרתה" (creta) של יונדאי, שייחשף רשמית בתערוכת פרנקפורט ויהיה מן הסתם אחד השחקנים הדומיננטיים בשוק הישראלי.

עוד ברשימה, להמשך 2016, נמצאים טויוטה ראב 4 מחודש ופולקסווגן טיגואן חדש לגמרי, שגם הוא ייחשף בתערוכת פרנקפורט ויצויד בתא נוסעים הרבה יותר מרווח ושימושי, הג'יפון החדש של קיה, שמקביל ליונדאי "כרתה" ועוד.