יוון הציעה תוכנית חדשה - ובורסות אירופה ננעלו בעליות

מפולת בשוקי המניות באסיה ■ מנהיגי גוש האירו הציבו ליוון אולטימטום של 48 שעות להציג תוכנית חדשה כבסיס למו"מ ■ ביום ראשון תיערך פסגה של כל מנהיגי האיחוד האירופי, ויוחלט האם לקבל את התוכנית היוונית

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') בעליות שערים, חרף הקריסה בשוקי המניות באסיה וברקע לאולטימטום שהציבו מנהיגי גוש האירו ליוון.

בבורסות אסיה ננעל המסחר היום בירידות חדות. מדד שנגחאי נפל בכ-6%, והונג-קונג קרסה ביותר מ-7%. הממשל הסיני ניסה למנוע את המפולת שנמשכת כבר מספר שבועות, אך ללא הצלחה. (לסיפור המלא)

הסאגה היוונית נמשכת. לאחר שמנהיגי גוש האירו הציבו ליוון אולטימטום של 48 שעות להציג להם תוכנית חדשה שתהיה בסיס למו"מ על קבלת סיוע פיננסי, ביקשו היוונים תוכנית חילוץ לשלוש שנים מה-ESM תמורת רפורמות מס ופנסיה. ביום ראשון תתכנס פסגת ענק של כל מנהיגי 28 מדינות האיחוד האירופי, שם יוחלט האם לקבל את התוכנית היוונית.

ראש ממשלת יוון הודיע היום בנאום שנשא באירופה כי יוון תעמוד בדד ליין שהציבו הנושים ותציע תוכנית חדשה בימים הקרובים.

בתום כינוס מנהיגי אירופה הלילה אמרה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי הכדור נמצא כעת במגרש של יוון. "ברור שבסופו של דבר צריך יהיה לחשוב איך מארגנים מחדש את החוב של יוון, אבל במקום לשאול קודם כל איך סוגרים את הפער צריך לשאול מה יוון יכולה לעשות", אמרה מרקל.

מניית ברקליס מרכזת עניין לאחר שהדירקטוריון הודיע על עזיבתו של המנכ"ל אנתוני ג'נקינס.