איגוד הכדורסל נגד הטוטו: מעביר כסף לקייטנות - ולא לנבחרת

בטוטו סירבו להרחיב את הסכם השיווק גם להופעת נבחרת הכדורסל הקיץ באליפות אירופה; באיגוד זועמים, אחרי שגילו כי הטוטו העביר בימים האחרונים 5 מיליון שקל לפעילות קיץ ברשויות המקומיות ■ "ממתי תפקיד הטוטו הוא לתמוך בקייטנות?"

עמירם הלוי יו"ר איגוד הכדורסל / צילום: עודד קרני – איגוד הכדורסל
עמירם הלוי יו"ר איגוד הכדורסל / צילום: עודד קרני – איגוד הכדורסל

בטוטו סירבו לבקשת איגוד הכדורסל לתמוך כלכלית, באמצעות הסכם שיווק, בנבחרת ישראל במהלך אליפות אירופה שתיערך הקיץ. העניין מעורר זעם גדול באיגוד הכדורסל, לאור העובדה שבימים האחרונים סוכם ואושר כי הטוטו יעביר תוספת של 5 מיליון שקל לטובת פעילות קיץ ברשויות המקומיות. "לא לתמוך בנבחרת ישראל באליפות אירופה, אבל להסכים לתת כסף לקייטנות?", אומר גורם באיגוד הכדורסל. "ממתי תפקיד הטוטו הוא לתמוך בקייטנות אבל לסרב לנבחרת הייצוגית הטובה ביותר של ישראל?".

במכתב ששלח מנכ"ל הטוטו איציק לארי ליו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי, כתב מנכ"ל הטוטו כי תקציב השיווק מוגבל בהיקפו והפעילות בו מוגדרת ומתוכננת, ולכן הטוטו לא יוכל להיענות לבקשה. בנוסף, בטוטו טוענים כי בישיבה האחרונה בין הצדדים בעניין כספי השיווק לאיגוד, סוכם כי המשאבים ירוכזו רק במפעל גביע המדינה ולא בנבחרת ישראל.

ההצעה של איגוד הכדורסל לטוטו כללה את החסות המשנית של הנבחרת (חסות גב), שתצטרף לחסות הראשית שנחתמה לא מכבר עם תנובה.

יש לציין כי בין האיגוד לבין הטוטו קיימת מחלוקת בשנה האחרונה על הסכם השיווק. בקיץ הקודם החליט הטוטו לבטל את הסכם השיווק עם איגוד הכדורסל שעמד על 2 מיליון שקל בעונה, בטענה כי הוא "אינו משתלם כלכלית". מאוחר יותר החליט הטוטו להעמיד הסכם מוקטן בסך 500 אלף שקל, שיכלול בתמורה רק את המיתוג של משחקי גביע המדינה גברים ונשים.

אליפות אירופה תיפתח ב-5 בספטמבר ותיערך הפעם בארבע מדינות - קרואטיה, צרפת, גרמניה, לטביה. ישראל שובצה לבית 1 שמשחקיו יתקיימו במונפלייה שבצרפת, ביחד עם נבחרות רוסיה, בוסניה-הרצגובינה, צרפת, פינלנד ופולין.

מהטוטו נמסר בתגובה: "רווחי הטוטו מחולקים לספורט הישראלי בהתאם לאמות מידה, כאשר המועצה הלאומית היא זו שמחליטה על אופן הקצאתם. לאחרונה, החליטה המועצה הלאומית להקצות 5 מיליון שקל נוספים לרצועת הספורט העממי. איגוד הכדורסל מקבל מהטוטו 11 מיליון שקל, המיועדים גם לפעילות הנבחרות. החלטות הטוטו בנושאי שיווק נעשות בהתאם לשיקולים מקצועיים, ואין קשר בינן לבין ההקצבות המחולקות מהרווחים".