אושר בטרומית: פקחי עירייה יאכפו עבירות אופניים חשמליים

הכנסת מחמירה את הענישה לעבירות הקשורות לאופניים חשמליים, לפי הצעת חוק של ח"כ מירב בן-ארי ■ "בהמשך נטפל בהגבלת הגיל בנסיעה, בנושא הרישוי והביטוח ובחינוך התעבורתי בבתי-הספר"

אופניים חשמליים ללא תו תקן שהוברחו לארץ / צילום: מכס אשדוד
אופניים חשמליים ללא תו תקן שהוברחו לארץ / צילום: מכס אשדוד

הכנסת מחמירה את היקף הענישה לעבירות הקשורות לאופניים חשמליים. היום (ד') אושרה בקריאה טרומית הצעת החוק של ח"כ מירב בן-ארי, הקובעת כי גם פקחים של הרשות המקומית יוכלו לאכוף עבירות של רוכבי אופניים חשמליים אשר יסכנו את הציבור.

ח"כ בן-ארי אמרה בתום ההצבעה כי "הצעה חוק זו היא רק תחילת הדרך. ישנם נושאים נוספים בהם נטפל בהמשך, כגון הגבלת הגיל בנסיעה על אופניים חשמליים, טיפול בנושא הרישוי והביטוח, והכי חשוב - חינוך תעבורתי בבתי-הספר".

הצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה (רכיבה בטוחה על אופניים ואופניים עם מנוע עזר) הציעה לקבוע עבירות מסוימות הנוגעות לרכיבה על אופניים כעבירות קנס, שהקנס לגביהן הוא 300 שקל, ולהסמיך את פקחי הרשויות המקומיות לאכוף עבירות אלה.

עוד מוצע לחייב עוסק המוכר אופניים חשמליים לתת לצרכן מסמך ובו פירוט של תקנות התעבורה הנוגעות לרכיבה על אופניים חשמליים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "החופש הגדול מתקרב, ותופעת פגיעות של אופניים חשמליים הולכת ומתרחבת. בתי-החולים מדווחים כי מדי שבוע נער או נערה מנותחים או מאושפזים עקב פגיעות אופניים חשמליים, ומדי יום הולכי-רגל נפגעים מאופניים, החל בפגיעות פשוטות ועד פגיעות כירורגיות.

"בני-נוער בגילאים 12-16 מתנהגים בצורה בריונית במדרכות ובכבישים, תוך כדי רכיבה על אופניים חשמליים ובאופן בלתי אחראי. אופניים חשמליים הינם כלי תחבורה לכל דבר ועניין, ולכן יש להטיל קנסות ולחייב אכיפה מוגברת של התחום".

ח"כ בן-ארי הוסיפה כי "אני מרגישה את הסכנה כל הזמן. אימהות מפחדות להשאיר את הילדים בגינה ציבורית מחשש שידרסו. אופניים שנוסעים ב-45 קמ"ש זה כמו אופנוע לכל דבר ועניין. הסכום שייאסף מהפיקוח יהיה לטובת הקמת שבילי אופניים".

62 חברי כנסת תמכו בהצעה, 3 התנגדו ו-9 נמנעו. הצעה תועבר לוועדת הכלכלה להמשך טיפול.