דיון בוועידת MAD: האם מדורת השבט עדיין בוערת?

האם ההגמוניה עומדת בפני רעידת אדמה? נושא זה יידון במושב "הזרמים שמאתגרים את ההגמוניה" בהנחיית לי-אור אברבך, שיתקיים בוועידת MAD 2015

ועידת MAD 2015 לוגו
ועידת MAD 2015 לוגו

מיאיר גרבוז למירי רגב, מ"זגורי אימפריה" ועד "פאודה", בין הבלוגים והטוויטר לפריים-טיים: בתקופה האחרונה אנחנו עדים יותר ויותר לכוחות וקולות חדשים הקוראים תיגר על הסדר הישן; הם לא מוכנים לקבל עוד את אחידות המחשבה, את הזהות וההחלטות של האנשים ששולטים במוקדי הכוח, לא מסכימים לתכתיבים של פלטפורמות, לסדר שנקבע מעל לראשם ולנורמות ולערכים שפעם היו נחלת הכלל. הם רוצים להשמיע את האמת שלהם ולחדור מן השוליים אל לב-לבו של הקונצנזוס, ומאתגרים את הסדר הקיים באופן בלתי פוסק ובלתי מתפשר.

ישראל 2015 היא מדינה שבטית, שהשבטים בה לא מסכימים עוד להידחק לקרן זווית, אלא רוצים לשנות ולאפיין בדמותם את השיח הציבורי ולהוות חלק אינהרנטי בו. הם דורשים לפנות להם מקום בלב הקונצנזוס ולהכיר בכך שהם-הם החברה הישראלית. העיתונות, הפוליטיקה, התקשורת והתרבות נראות בשנה האחרונה כמו זירות קרב מלאות ביצרים, עוצמות ותפיסות עולם.

האם ההגמוניה עומדת בפני רעידת אדמה? האם שילוב קולות בשיח, שלא נשמעו עד כה, יוביל לתהליכי איחוי בחברה הישראלית, או יעמיק את הקרעים? כיצד התקשורת והתרבות מובילות שינויים חברתיים וכלכליים בישראל?

נושאים אלה יידונו בוועידת MAD של "גלובס", במסגרת מושב "הזרמים שמאתגרים את ההגמוניה". בדיון, שיתקיים בהנחיית לי-אור אברבך, עורך מגזין "פירמה", ישתתפו ג'רארד רייל, דירקטור ICIJ, איגוד העיתונאים החוקרים העצמאיים; לוסי אהריש, מנהלת הפריים-טיים, ערוץ החדשות הבינלאומי i24news; איציק סודרי, יועץ תקשורת, דובר קמפיין ש"ס; ד"ר יפעת ביטון, המכללה למינהל ויו"רית מרכז תמורה; אראל סג"ל, מגיש התוכנית "הפטריוטים" בערוץ 20; ואבי יששכרוף, פרשן לענייני ערבים בוואלה news ויוצר הסדרה "פאודה".

ועידת MAD 2015 של "גלובס" בשיתוף Orange - המובילה בישראל בתחומי השיווק, הפרסום, המדיה והאינטרנט - תתקיים ביום רביעי, 15 ביולי, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל ותארח אנשי מפתח מהתעשייה העולמית והישראלית.