"יש חולשה מבחינת התארכות מחזורי המכירה לחברות תקשורת"

מאחורי האזהרות שפרסמו חברות ציוד התקשורת אודיוקודס, אלוט וסיליקום: באופנהיימר ישראל לא חוזים עוד אזהרות רווח בקרוב, אך מזהים קשיים בשוק ציוד התקשורת

הרבעון השני של השנה, שנגמר בשבוע שעבר, כבר הניב שלוש אזהרות רווח של חברות ישראליות דואליות. השלוש: אודיוקודס, אלוט וסיליקום - פעילות בשוק ציוד התקשורת, אך כל אחת מזווית אחרת שלו.

אודיוקודס הספיקה להזהיר עוד לפני סוף הרבעון ומנייתה איבדה מאז 23%. אלוט וסיליקום שהזהירו השבוע נפלו ב-19.8% ו-25.6%, בהתאמה.

אודיוקודס מספקת פתרונות VoIP - העברת קול על גבי הרשת, ושווי השוק שלה הוא 131 מיליון דולר; אלוט מספקת פתרונות לייעול השימושיות בציוד התקשורת בליבת, הרשת ונסחרת בשווי 189 מיליון דולר; וסיליקום מספקת פתרונות לקישוריות רשתות תקשורת, ושוויה הוא 197 מיליון דולר.

השלוש הן חלק מרשימה ארוכה יותר של חברות ישראליות שנסחרות בוול סטריט (חלקן גם בת"א), אשר עיקר פעילותן הוא בתחום ציוד התקשורת, ביניהן מלאנוקס, רדוור, גילת, איזיצ'יפ ועוד - כאשר במבט של שנתיים אחורה על המניות, ניתן לראות שרובן רחוקות כיום מהשיא. נזכיר גם כי בעבר קרסו שתי חברות ישראליות שפעלו בתחום - אורכית ואלווריון.

האם האזהרות שפורסמו לאחרונה מעידות על מגמת חולשה כללית בשוק, או שמדובר בשלושה מקרים נקודתיים? לדברי האנליסט ניר חצב מאופנהיימר ישראל, "חלק מהחברות, ובעיקר אלוט, דיברו על חולשה כללית מבחינת התארכות מחזורי המכירה לחברות התקשורת. מה שזה אומר למעשה הוא שהלקוחות של אודיוקודס, סיליקום ואלוט זהירים יותר מבחינת תקציבי ההשקעות שלהם, מכל מיני סיבות. זאת בעיניי מגמת העל, אם כי כל אחת מהחברות שהזהירה נתנה ניואנסים קצת שונים".

- להערכתך, צפויות עוד אזהרות בימים הקרובים?

חצב: "קשה לי להעריך, כי אזהרת רווח מטבעה היא מפתיעה, אבל הרבעון הסתיים לפני שבוע ולרוב האזהרות מגיעות מיד עם סיומו, כך שסביר להניח שלא צפויות עוד הרבה אזהרות. חברה שלא הזהירה, סביר שתדווח על תוצאות רגילות".

מודאגים מהמיצוב של אלוט

לאחר אזהרת הרווח, באופנהיימר הורידו את ההמלצה למניית אלוט, שהייתה "תשואת יתר" בשנתיים האחרונות, להמלצת "תשואת שוק", ללא מחיר יעד (מחיר היעד קודם לכן היה 12 דולר, הגבוה יותר מפי 2 ממחיר המניה). לדברי חצב, "עושה רושם שיש קשיים בשוק, למרות שאנחנו די אוהבים את התהליכים שהחברה עוברת: היא הולכת לכיוון של security ושירותי ערך מוסף. בעיה חדשה נוספת היא תקנות ראשוניות שפורסמו בעד נייטרליות רשת באירופה, שוק מאוד מרכזי עבור אלוט. אמנם זה לא מיידי ועדיין לא אושר רשמית, והחברה גם טוענת שהיא מתכוננת לכך, אבל זו עלולה להיות בעיה משמעותית לאלוט. גם בלי זה, השוק עצמו לא מאוד אטרקטיבי כרגע".

במריל לינץ', ההמלצה לאלוט הייתה שלילית עוד קודם לכן ("תשואת חסר", במחיר יעד של 6 דולר - שלאחר הנפילה האחרונה במניה הוא דווקא גבוה יותר ממחיר השוק). האנליסט טל ליאני כתב השבוע בתגובה לאזהרה, כי הוא ממשיך להיות מודאג מהמיצוב האסטרטגי של אלוט. "המניה נראית זולה, כשפעילות החברה מוערכת ב-70 מיליון דולר בנטרול המזומנים בקופה", כתב ליאני, "אך אנחנו עדיין מודאגים מיכולת החברה להשיג צמיחה לאורך זמן ולחזור לרווחיות משמעותית".

- מבין החברות הישראליות בשוק ציוד התקשורת, יש חברה שעשויה להפתיע לטובה?

חצב: "אנחנו אוהבים את רדוור, וממליצים על המניה ב'תשואת יתר' עם מחיר יעד של 27 דולר (פרמיה של כ-31% על מחיר השוק, ש' ח' ו'). לרדוור יש איזון טוב יחסית בין פעילת האבטחה, שהולכת וצומחת והופכת למנוע צמיחה חשוב עם תוצאות יפות ברבעונים האחרונים, לבין פעילות הליבה שלה של חלוקת עומסים ותעדוף אפליקציות ברשת".

חברות ישראליות בולטות
 חברות ישראליות בולטות