השר אריאל: להתקין מיידית מצלמות בכל בתי המטבחיים

שר החקלאות מגביר את אכיפת חוק צער בע"ח: הורה על התקנת מצלמות בכל בתי המטבחיים והמשחטות ועל הקמת מרכז בקרה שיפקח על מצלמות אלה ■ בתוך כך, משרד החקלאות ממשיך בחקירת ההתעללות בזוגלובק

שר החקלאות אורי אריאל מגביר את אכיפת חוק צער בעלי חיים במשחטות ובבתי המטבחיים, והנחה הערב (ד') את מנהל השירותים הווטרינריים להורות באופן מיידי על התקנת מצלמות בכל בתי המטבחיים והמשחטות ולפעול להקמת מרכז בקרה שיפקח על מצלמות אלה.

במכתב שהוציא למנהל השירותים הווטרינריים, נדב גלאון, כתב השר אריאל: "אבקשך לפעול באופן מיידי להורות לכל המשחטות ובתי המטבחיים ברחבי הארץ להתקין מערך מצלמות על-פי הדרישות המקצועיות של השירותים הווטרינריים. כמו כן אבקשך להגיש לי בתוך כחודש תוכנית עבודה והצעת תקציב להקמת חדר בקרה מרכזי אליו יחובר מערך המצלמות למעקב שוטף, אשר יתופעל על-ידי חברה חיצונית או לחילופין על-ידי מערך מתנדבים בפיקוח השירותים הווטרינריים".

השר אריאל אמר היום בדיון בכנסת כי נושא צער בעלי החיים הוא אחד הנושאים החשובים שבו הוא עוסק מאז כניסתו לתפקיד, והינו דגל חברתי ויהודי אותו הוא רואה חובה לקדם.

"אמרתי עם כניסתי לתפקיד - ואני חוזר על כך - כי אנקוט אפס סובלנות כלפי פגיעה בבעלי החיים ועבירות על חוק צער בעלי חיים. לא מדובר רק בחוק. היהדות רואה בהתעללות בבעלי חיים דבר חמור ופסול".

השר הוסיף ואמר: "מקרי התעללות בבעלי חיים, שלצערי גוברים בחודשים האחרונים, ראויים לטיפול ביד קשה ובענישה משמעותית. אני מתחייב כשר הממונה לפעול יחד עם כלל הגורמים המקצועיים, לצד הארגונים השונים, לפעול בתקיפות על מנת למגר את התופעה".

יש לציין כי גם בשעות אלה ממשיכה להתנהל חקירת ההתעללות בחברת זוגלובק על-ידי יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות.