מהפכה: שלל רכבים היברידים נטענים עולים על הכביש

כך נראה הטרנד החם ביותר בעולם הרכב שצפוי לכבוש בשנתיים הקרובות את השוק: הצצה לשלל דגמים היברידים נטענים חדשים שיעלו בקרוב על הכביש ויציגו נתוני צריכת דלק דמיוניים

יצרניות הרכב הגרמניות כבר מתכוננות לתקנות זיהום האוויר המחמירות שיחולו בשנים הקרובות בהמשך לפרויקט אי-מוביליטי שהחל כבר ב-2009 במדינות כמו גרמניה, צרפת, ספרד, איטליה ושווייץ, ובקרוב יורחב גם לבלגיה, הולנד, פורטוגל, צ'כיה ודנמרק ואף למדינות צפון אמריקה.

מרצדס סיפקה 100 מכוניות לפרויקט בברלין יחד עם 500 עמדות טעינה ברחבי העיר. על פי תכנית הפעולה של מרצדס, שכוללת גם מכוניות פלאג-אין הייבריד, היצרן הגרמני מתכוון בשנתים הקרובות להציף את השוק בדגמים חדשים ובכל ארבעה חודשים יצטרף דגם חדש אל השוק.

ב.מ.וו לא תישאר מאחור וגם היא מכינה את דגמי הפלאג-אין שלה ואחד החשובים בהם הוא סדרה 2 אקטיב טורר שהוצג לאחרונה בנסיעת בכורה בצרפת יחד עם דגם A8 וגם מכונית מסדרה 5 המונעים באמצעות מימן. בשונה מדגמי המימן שעלייתם לכבישים נראית עדיין רחוקה, דגם הפלאג אין יגיע לאולמות המכירה בעולם כבר בשנה הבאה. מאחר שהדגם הזה חולק מכלולים רבים עם מיני, אנו צפויים לראות גם דגמי פלאג-אין של מיני מצטרפים למהלך הזה של ב.מ.וו.

מרצדס וב.מ.וו לא תהיינה היחידות בתחום הזה ויצרניות רכב נוספות נערכות לשינויים בתקנות שברבות הימים תגענה גם אלינו והשאלה כאן בישראל היא מתי יתעורר המחוקק ויטפל בסוגיה.

האם מדינת ישראל תיישר קו במהירות ותטפל במיוחד בנושא תשתיות הטעינה או שמא ניגרר אחרי העולם ונגיב באיחור? התשובות במשרדי התחבורה, האנרגיה והתשתיות.