מייסד עדן טבע מרקט תובע: "מגה פעלה כלפיי באופן מקפח"

גיא פרוביזור מבקש להורות למגה לרכוש את מניותיו בעדן טבע מרקט תמורת כ-78 מיליון שקל - ערך המניות, לטענתו, בזמן שלפני בקשת הקפאת ההליכים

גיא פרוביזור / צילום: רוני שיצר
גיא פרוביזור / צילום: רוני שיצר

יממה לאחר שרשת מגה הגישה בקשה להקפאת הליכים לרשת המזון האורגני עדן טבע מרקט שבשליטתה, בקשה שהתקבלה היום על-ידי בית המשפט - הגיש הבוקר (ה') גיא פרוביזור, מייסד עדן טבע מרקט ומנכ"לה לשעבר, הליך של המרצת פתיחה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

פרוביזור טוען כי מגה נהגה באופן מקפח כלפיו כבעל מניות המיעוט, ומבקש שורה של סעדים, שאחד מהם הוא להורות למגה לרכוש את מניותיו בתמורה לכ-78 מיליון שקל - ערך המניות, לטענתו, בזמן שלפני בקשת הקפאת ההליכים; או לכל הפחות בסכום של כ-42 מיליון שקל - הסכום שבו מכר את מניותיו לבעלת השליטה במגה ב-2007.

מגה מחזיקה ב-51% ממניות עדן טבע מרקט, ופרוביזור מחזיק ביתר המניות (49%). באחרונה הדיח דירקטוריון עדן טבע מרקט את פרוביזור מתפקיד המנכ"ל, כשברקע סירובו לדלל את החזקותיו בחברה, בתמורה להזרמת כספים לחברה מצד מגה.

בתובענה שהגיש פרוביזור, באמצעות עורכי הדין עופר צור, כפיר ידגר ומעיין מלמד ממשרד גורניצקי, נטען כי בקשת הקפאת ההליכים שהגישה מגה לרשת עדן טבע מרקט היא למעשה חלק ממאמץ שלה, שמטרתו "להזרים לחברה כספים במסגרת 'הסדר נושים', וליטול לידה את מלוא מניות פרוביזור כתוצאה מכך".

לתביעה צורף תמליל פגישה מחודש אפריל האחרון בין אביגדור קפלן, מנכ"ל אלון רבוע כחול ויו"ר מגה, לבין פרוביזור, שבה אומר קפלן כביכול: "אם זה עובר למישור המשפטי... אתה תסבול מהעניין". בקטע אחר תומלל קפלן אומר: "אנחנו נלך להקפאת (הליכים)... בין שהעסק (עדן) ימות לבין שרבוע כחול ימות - אז העסק ימות".

עוד טוען פרוביזור כי מגה נמנעה מלהזרים לעדן טבע מרקט כספים, לכאורה בניגוד להתחייבויותיה; כי מגה אחראית לחלוקת דיבידנד בעדן טבע מרקט בסך 100 מיליון שקל, למרות הפסדים של כ-130 שקל בשנת 2013; כי מגה עצרה את תוכנית הפיתוח של עדן טבע מרקט בניגוד להתחייבויותיה - וכל זאת כדי "לייבש" את הרשת ולרכוש את מניותיו של פרוביזור "בנזיד עדשים".