לאומי: עו"ד ברק כהן פושט רגל; כהן הגיש קובלנה פלילית

כהן: "רקפת רוסק-עמינח וחבריה חושבים שהליך כזה ירתיע אותי ואת קבוצת 'באים לבנקאים' בהמשך המאבק - והם שוגים שוב" ■ לאומי: "טענות מופרכות"

עו"ד ברק כהן / צלם: דור מלכה
עו"ד ברק כהן / צלם: דור מלכה

מערכת היחסים בין בנק לאומי לבין ראש קבוצת "באים לבנקאים", עו"ד ברק כהן, ממשיכה להידרדר, והמלחמות ההדדיות ביניהם מסרבות לדעוך.

לאחר שעו"ד כהן, יחד עם קבוצת "באים לבנקאים", פתחו במחאה קולקטיבית נגד בנק לאומי ונגד בנק הפועלים, ובמחאה אישית כנגד העומדים בראשה, מנכ"לית לאומי, רקפת רוסק-עמינח, וכנגד מנכ"ל הפועלים, ציון קינן, כעת נראה כי האחרונים משיבים מלחמה.

בתחילת השבוע (א') הגיש בנק לאומי בקשה להכריז על עו"ד כהן כפושט-רגל. בבקשה נטען על-ידי נציגי בנק לאומי כי בשנת 2013 ניתן פסק דין נגד כהן, שמטיל עליו החובה לשלם ללאומי סכום של כ-147 אלף שקל, שתפח ומגיע היום לסכום של למעלה מ-150 אלף שקל.

כהן מספר ל"גלובס" כי לטענתו, "החוב קיים, מכיוון שאני לא הסכמתי ל'הצעה', משום שהיא הגיעה בלשון איום - למחוק את החוב כנגד הפסקת הפעילות שלה. היא (רוסק-עמינח - ס"כ) אמרה לי באופן מפורש שאם אני מפסיק את פעילות המחאה, אז 'זו לא בעיה'. אבל אם אני מסרב להסדר שהוצע לי, אז שאדע ש'ההסדר שרצו לעשות איתך יבוטל'".

עו"ד כהן מוסיף וטוען כי "זה ברור שבקשה זו הוגשה למען מטרה אחת ויחידה, והיא להפסיק את המחאה. היא פשוט חלק ממסע האיומים וההפחדה שמטילים הבנקים. רקפת וחבריה חושבים שקיומו של הליך כזה ירתיע אותי ואת קבוצת 'באים לבנקאים' בהמשך המאבק - והם שוגים שוב. חשוב לציין כי המאבק שלנו נעשה בקווים ששוללים אלימות ומתנגדים אלימות, והם כחלק מהגשמת הביטוי אזרחי כלפי מעשי העושק שלהם".

לטענתו, הוא גילה על הבקשה להתראת פשיטת-רגל שהגיש לאומי, רק מתוך פניית "גלובס" אליו.

לצד זאת, כהן הגיש היום (ה') קובלנה פלילית כנגד רוסק-עמינח וכנגד טיראן פרטוק, חוקר פרטי אשר מועסק על-ידי בנק לאומי, בגין איומים, לשון הרע ופגיעה בפרטיות.

"אני גוללתי עובדות שמהן עולה שיחד עם אחרים רוסק-עמינח ביצעה עבירות שונות כלפיי. אני מחכה שיתנהל משפט, ואני סבור שהלה יכריע שהיא ביצעה את העבירות. בתוך כך, היא תצטרך להסביר מה תפקידו של השוכר הפרטי. לדעתי, הוא שלוח שלה".

לאומי: "טענות מופרכות"

מבנק לאומי נמסר בתגובה: "מדובר בטענות מופרכות שמועלות בידי אדם שבית המשפט כבר אמר את דברו באשר להתנהלותו הבלתי חוקית, וזאת בצורה החריפה ביותר, ב-3 החלטות נפרדות. זהו עוד ניסיון ההתחמקות של ברק כהן מתשלום חובותיו לבנק בגין הלוואה לרכישת רכב יוקרה, הלוואה שאותה הוא מסרב להחזיר".

החזון של קבוצת "באים לבנקאים", בראשות עו"ד כהן, הוא למחות נגד התנהלות הבנקים בישראל כלפי הצרכנים. הפופולריות של הקבוצה הגיעה לשיאים חדשים בחודשים האחרונים, כאשר היא החלה לקיים הפגנות מחוץ לבתיהם של ראשי הבנקאות בישראל ולסחוף עוד ועוד פעילים חברתיים או אזרחים שברצו לקרוא תיגר על שיטת הבנקאות.

עיקר המחאה היא ביחס שמפגינים הבנקאים כלפי אזרחים והאופן שבו הם גובים מהם חובות בהליכי הוצאה לפועל, בניגוד להתנהלותם הרפה והסלחנית מול "טייקונים".

בחודש שעבר בית המשפט השלום בתל-אביב הוציא צו הרחקה לחצי שנה נגד עו"ד כהן וקבוצת "באים לבנקאים", וקבע כי "מעשיו עולים כדי הטרדה מאיימת" נגד רוסק-עמינח ובני משפחתה, זאת לאחר שבנותיה של האחרונה ביקשו להוציא נגדו את הצו, במטרה שלא יגיע לאירועים בהן הן משתתפות.