שוק ההנפקות הורע ואופטיבייס גייסה 15 מ' ד' מבנק אמריקאי

לפני כמה חודשים קיבלה חברת הנדל"ן דירוג לגיוס של 60 מיליון ש' באג"ח, שלא יצא בינתיים לפועל

חברת הנדל"ן המניב אופטיבייס חתמה על הסכם לקבלת הלוואה בסך 15 מיליון דולר מבנק אמריקאי, למימון חלק מנכסיה הממוקמים בפלורידה. ההלוואה, מ-City National Bank of Florida, ניתנה לאופטיבייס לתקופה של שלוש שנים, והיא נושאת ריבית ליבור ל-30 יום פלוס 2.65%, כנגד משכנתאות קיימות.

"עד היום, פורטפוליו הנכסים שלנו במיאמי מומן במלואו על-ידי החברה. החלטנו למנף את ההשקעה במטרה להשיג גמישות ומשאבים פיננסיים, שיאפשרו לנו להרחיב את פורטפוליו הנדל"ן שלנו", אמר מנכ"ל אופטיבייס, עמיר פיליפס.

אופטיבייס נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה בתל אביב, ושווי השוק שלה הוא 45 מיליון דולר. החברה חזרה להיסחר בת"א לפני כשלושה חודשים, והודיעה על כוונתה לגייס חוב בבורסה המקומית. חברת הדירוג מידרוג פרסמה דירוג של Baa1 להנפקת האג"ח המתוכננת, שהיקפה עד 60 מיליון שקל. בינתיים הגיוס לא יצא לפועל, ככל הנראה בשל ההרעה בתנאי שוק האג"ח הקונצרני שעצר מספר הנפקות שהיו בצינור.

אף שההלוואה שעליה דיווחה אופטיבייס היא בהיקף דומה לגיוס האג"ח המתוכנן, היא לא מבטלת את תוכניות הגיוס. בחברה ממשיכים להיערך לגיוס החוב, ומחכים לתנאים נוחים לביצועו. בסוף הרבעון הראשון היו בקופתה של אופטיבייס 22.3 מיליון דולר.

רכישה של שני סופרמרקטים

במקביל, אופטיבייס הודיעה גם על השלמת רכישה של עוד שני סופרמרקטים בבוואריה שבגרמניה, בהמשך לעסקה קודמת שעליה דיווחה לאחרונה. שני הסופרמרקטים נרכשו תמורת 4.75 מיליון אירו, סכום שנמוך ב-1 מיליון אירו מהסכום המקורי שעליו דווח בעבר. עם השלמת העסקה, מחזיקה אופטיבייס ב-27 סופרמרקטים בגרמניה, כשעל ה-25 הקודמים שרכשה היא שילמה 24 מיליון אירו. הרכישה מומנה בעזרת הלוואה בסך 20 מיליון אירו מבנק גרמני, שהתקבלה לתקופה של חמש שנים.

"אנחנו שמחים שהצלחנו להשלים את רכישת שני הנכסים הנוספים במחיר מופחת", אמר פיליפס, והוסיף שעכשיו תתמקד החברה בתפעול הפורטפוליו ובשיפור תזרים המזומנים ממנו. "אנחנו בוחנים את ההתפתחויות האחרונות בכלכלה האירופית, שיכולות להיות להן השפעה על השווקים, ואנחנו אקטיביים בבחינת רכישת נוספות בשווקים אלה", ציין פיליפס.

אופטיבייס הייתה בעבר חברת טכנולוגיה שסיפקה פתרונות בתחום של שידור וידיאו, אך לפני מספר שנים מכרה החברה את הפעילות הזאת, והחלה להתמקד בתחום הנדל"ן המניב. כיום יש לה נכסים בארה"ב, בגרמניה ובשוויץ.