המשטרה ביטלה את עדות השופט מנחם מזרחי נגד רפי רותם

השופט מנחם מזרחי סגר את התלונות של "קבוצת ה-15", בה חבר רפי רותם, על שחיתות ברשות המסים ■ רותם: "אין סיכוי בעולם שאוותר על עדותו"

השופט מנחם מזרחי / צילום: דוברות בתי המשפט
השופט מנחם מזרחי / צילום: דוברות בתי המשפט

מזכירות השופט דניאל בארי מבית משפט השלום בתל-אביב הודיעה לרפי רותם, חושף השחיתות ברשות המסים, כי מנחם מזרחי, שופט בית משפט השלום בראשון-לציון, לא יעיד במשפט המתנהל נגד רותם. השופט מזרחי היה אמור למסור עדות מחרתיים (ג') כעד תביעה מרכזי בתיק, ביום הראשון של שלב ההוכחות.

מחלקת התביעות של המשטרה הגישה נגד רותם שני כתבי אישום ובהם 23 סעיפים, שעיקרם "העלבת עובד ציבור" ו"הטרדה באמצעות מתקן בזק", על יסוד תלונות של גורמים בפרקליטות המדינה, ברשות המסים ובמשטרה.

ב-5 השנים האחרונות רותם שולח כמעט מדי יום פקסים ומסרונים בלשון בוטה לגורמים שונים במערכת אכיפת החוק, בטענה כי טייחו את הפרשה, חיפו על עבירות חמורות מסיבות מושחתות והפרו הבטחה להגן עליו ועל שאר חברי "קבוצת ה-15", עובדי רשות המסים לשעבר, שחשפו שחיתויות לכאורה ברשות.

חקירה מגמתית

השופט מזרחי היה סגנה של פרקליטת מחוז תל-אביב, עו"ד רות דוד-בלום, המואשמת בשיבוש הליכי משפט בפרשת רונאל פישר. מזרחי היה הפרקליט המלווה של החקירה הראשונית בתלונותיהם של "קבוצת ה-15", חוקרים ביחידת החקירות של מכס-מע"מ, שהתלוננו נגד מנהל רשות המסים בעבר, איתן רוב, ונגד ראשי יחידת החקירות, רפי עמיאל וסגנו שמואל גונן.

עיקרי הטענות היו: קשרים עם ארגון פשיעה; חקירה מגמתית נגד מתחרים של מקורבים לצמרת רשות המסים; הדלפת מידע על מבצעים נגד מבריחים; עצירת חקירות והקלות לא מוצדקות לאנשי עסקים ידועים ומקורבים לליכוד; משוא-פנים לעבירות בתחום הספורט בכלל והכדורסל בפרט; התעלמות מסרט וידיאו על בכיר ברשות המסים שהטריד מינית נישומה, תוך שהוא מדריך אותה איך לנהוג בחקירה אליה הוזמנה; וחשיפת זהותו של מקור מודיעיני שנרצח.

החקירה הראשונה בתלונות נערכה במפלג מירמה של משטרת מחוז תל-אביב, בליווי של מזרחי ודוד-בלום.

תיק החקירה, ובו המלצה על העמדה לדין של מספר גורמים, נמסר למזרחי ב-8 ביולי 2004, ו-3 ימים לאחר מכן, ב-11 ביולי, הודיעה פרקליטות מחוז תל-אביב על סגירת התיק.

רותם הגיש ערר על סגירת התיק ב-31 ביולי 2004, ובאותו יום עצמו זימן מזרחי ללשכתו את המשטרה ומסר עדות, לפיה צמיגי מכוניתו נוקבו, וגורם אלמוני השמיעו לו בטלפון קולות ירי. לדבריו בעדות, הוא קיבל איום ברצח מהעבריין יחיא טורק, אבל הוא חושד דווקא ברותם, על רקע סגירת תיק תלונות "קבוצת ה-15".

חודשים אחדים מאוחר יותר נחקר רותם בחשד לאיום ברצח, אולם החשד הופרך.

דובר המטה הארצי של המשטרה מסר: "מטבע הדברים איננו מפרטים אודות הליכים המתנהלים בבית המשפט, כל שכן מתן עדויות, מועדם וכו'".

רותם, המייצג את עצמו בתיק, מסר: "אין סיכוי בעולם שאוותר על חקירה נגדית של מזרחי. הוא עד מרכזי בפרשת השחיתות של רות דוד-בלום, בהקשר של טיוח החקירות ברשות המסים".