מיזוג נוסף בענף: סלקום רכשה את הום סלולר

העסקה נסגרה בשבוע שעבר ודווחה למשרד התקשורת לצורך אישורה ■ היקף העסקה אינו משמעותי ומוערך בכמה מיליוני שקלים בודדים, ולכן סלקום לא הייתה חייבת לדווח עליה ■ לפני כשבוע פלאפון רכשה את יופון

חברת סלקום רוכשת את המפעיל הסלולרי הווירטואלי הום סלולר - כך נודע ל"גלובס". העסקה נסגרה כבר בשבוע שעבר ודווחה למשרד התקשורת לצורך אישורה.

היקף העסקה אינו משמעותי ומוערך בכמה מיליוני שקלים בודדים, ולכן סלקום לא הייתה חייבת לדווח עליה. להום סלולר יש כ-20 אלף מנויים.

העסקה לרכישת הום סלולר, שבאה לאחר העסקה של פלאפון לרכישת המפעיל הווירטואלי יופון, מעידה אלף מונים על כך שהשוק הסלולרי אינו יכול להכיל את מספר השחקנים שפועלים בו, והביטוי הראשוני לכך הוא בקשיי המפעילים הקטנים להתמודד עם האופן שבו התפתחה התחרות בישראל בשוק הסלולר.

העסקה שבין סלקום להום סלולר מקבוצת הום סנטר מותירה את השוק עם רמי לוי כמפעיל הסלולר הווירטואלי היחידי בשוק ששרד. לוי פועל על רשת פלאפון, והוא שורד את התחרות בזכות העובדה שלא השקיע בתשתיות סלולריות, מחזיק מינימום עובדים ומוכר שירותי סלולר כמשווק בלבד, וגם את זה הוא עושה דרך הקופאיות בסופרמרקטים שלו.

עם צמצום מספר השחקנים הווירטואליים צריך להזכיר גם שבחודשיים האחרונים התחרות בסלולר נמשכת כרגיל, והמחירים בשוק ממשיכים להיות נמוכים, אך יחד עם זאת ישנה תחושה שהירידה במחירים נבלמה מעט, ומרבית הלקוחות כבר שיפרו את החבילות הסלולריות שלהם, ולכן לא ימהרו לשנות חבילות ולעבור מפעיל בשביל פערים של 20-30 שקל במחיר. גולן והוט מובייל ממשיכים לגייס לקוחות נוטשים מחברות הסלולר הוותיקות, אך יחד עם זאת, כאמור, נדמה כי היקף הנטישות נשחק מעט.

מסלקום לא נמסרה תגובה.