קבוצות הכדורגל של ת"א "מאיימות" לבנות אצטדיון חדש. ספין?

מכבי והפועל ת"א מסרבות לחתום על הסכם שימוש בבלומפילד המשופץ, בשל ההוצאות המוגדלות שהעירייה מעוניינת לגבות ■ בעירייה דורשים מהתל-אביביות התחייבות לשחק באצטדיון חמש עונות מיום סיום השיפוץ

אצטדיון בלומפילד, הפועל ת"א מול מכבי חיפה / צלם: שלומי יוסף
אצטדיון בלומפילד, הפועל ת"א מול מכבי חיפה / צלם: שלומי יוסף

המחלוקת בין עיריית תל-אביב לבין קבוצות הכדורגל העירוניות סביב שיפוץ בלומפילד יצרה בימים האחרונים לא מעט ספינים בתקשורת. בין היתר "מאיימות" הפועל ומכבי ת"א כי יעדיפו להקים אצטדיון חדש ("אופציית בת-ים") על-פני שימוש במגרש היפואי המשופץ והמחודש.

העימות בין הצדדים הביא לכך שנכון לעכשיו מסרבות הפועל ומכבי ת"א (וגם בני יהודה) לחתום מול עיריית תל-אביב על התחייבות לשחק בבלומפילד המחודש, דבר שמאיים על יציאתו לדרך של פרויקט השדרוג של המתקן, המוערך ב-200 מיליון שקל ואמור להגדיל את תכולתו לכ-26 אלף מקומות.

גורמים בעירייה הביעו כעס על התנהלות התל-אביביות, שמנסות לנהל דרך התקשורת טקטיקה של מו"מ שנועדה להפחית את דמי השימוש באצטדיון המשודרג. נכון לעכשיו, דרישת העירייה מהקבוצות היא שכתנאי להשקעתה בשיפוץ, יחתמו הפועל ומכבי ת"א על התחייבות לשחק בו במשך חמש שנים מיום סיום הבנייה, עם דמי שימוש גבוהים יותר משמעותית מכיום (מוערכים ב-900 אלף שקל בשנה). במונחי הלו"ז של השיפוץ, הכוונה היא התחייבות שבלומפילד ישמש כביתן של הקבוצות לפחות עד קיץ 2023.

בנוסף, בעירייה דורשים מהתל-אביביות להיות "שותפות להוצאות התפעול" של האצטדיון המחודש - זאת בין היתר בזכות העובדה שהקבוצות יהנו מהגדלת ההכנסות באצטדיון החדש (בזכות תכולה גדולה יותר, אפשרות הכנסה מתאי צפייה שייבנו במגרש, וכו'). כרגע, הקבוצות לא מוכנות לקבל את הדרישות הללו של העירייה, שמצידה טוענת כי כבר היום התשלום של הקבוצות על בלומפילד אינו קרוב אפילו לכסות את העלות הכוללת של תפעול האצטדיון.

אגב, במסגרת המו"מ, בעירייה גם הזכירו לקבוצות כי הן לא משתתפות בשום חלק מעלות השיפוץ, שכולו נופל על העירייה (כאשר קיימת אפשרות, כפי שפורסם ב"גלובס", שגם הטוטו יצטרף למימון).

עבודות השיפוץ אמורות להתחיל במארס 2016, במה שייאלץ את הקבוצות התל-אביביות לעבור ולסיים את עונת המשחקים הקרובה באצטדיון אחר. התכנון המקורי הוא לסיים את הבנייה ולהכשיר את האצטדיון לפתיחת עונת 2018/19. גורמים בעירייה טוענים כי עיכוב של עבודת השיפוץ בגלל סירוב של התל-אביביות לחתום על ההסכם, עלול להוביל בסופו של דבר לביטול מוחלט של הפרויקט.