נמחקה לכם העברית ב-G4? ב-LG מציעים פתרון

LG ביצעה עדכון במכשיר הדגל שלה ולקוחות רבים בישראל גילו בימים האחרונים שהעברית במכשיר נמחקה ■ מדובר רק בלקוחות שרכשו את המכשיר ביבוא מקביל ■ ב-LG החליטו לאפשר ללקוחות את התקנת העדכון בחינם במעבדות היבואן הרשמי

צרכני סלולר רבים בישראל שרכשו את הסמארטפון הפופולארי של LG מדגם G4 בייבוא מקביל (פארלל), גילו בימים האחרונים שהעברית במכשיר שלהם נמחקה. הסיבה למחיקת העברית היא עדכון גרסה ש-LG ביצעה, אשר בדרך גם מחקה את העברית לצרכנים שלא רכשו את הסמארטפון בייבוא רשמי של חברת רונלייט.

בחברת LG ישראל החליטו שלקוחות שרכשו את הסמארטפון בייבוא מקביל והעברית נמחקה להם, יוכלו לבצע התקנה בעברית בחינם עד סוף החודש באמצעות מעבדות היבואן רונלייט (החל מיום חמישי הקרוב).

"החל ממכשיר-G3, השפה העברית לא נכללת במכשירים שאינם נרכשים דרך היבואן הרשמי, כפי שנהוג בשוק אצל מרבית היצרניות", אומרים בחברת LG ישראל, " גם מכשיר ה-G4 שהושק לאחרונה לא אמור היה לכלול את השפה העברית במכשירים שלא יועדו לשוק הישראלי. עד לרגע זה לא היינו מודעים כי בטעות בחלק מהשווקים בעולם השפה העברית כן היתה זמינה. על-פי בדיקה שערכנו, גרסת מערכת ההפעלה (FOTA) האחרונה שבוצעה לפני כמה ימים וכללה מספר עדכונים, לא כללה את השפה העברית במכשירים שאינם יועדו לשוק הישראלי. חשוב להדגיש כי כל מדינה מקבלת עדכון FOTA מקומי וייחודי לה. הגרסה הישראלית כוללת התאמה לשפה העברית ולכן, מכשירים שלא יועדו לשוק הישראלי הושפעו מעדכון הגרסה האחרון".

ב-LG מוסיפים, "מאחר ואך ורק טובת הלקוח ניצבת בפנינו ומדובר בצרכנים שרכשו מכשיר שכלל מלכתחילה את השפה העברית, כל מי שרכש מכשיר ונמחקה לו השפה מוזמן לפנות לשירות הלקוחות של רונלייט,היבואן הרשמי של LG בישראל בצירוף חשבונית קנייה ( פרטים באתר WWW.LG-MOBILE.CO.IL ) לעדכון השפה מחדש וללא תשלום . השירות ינתן בתוך כ- 4 ימי עסקים ועד לתאריך ה 31.7.15 בלבד. נוסיף כי נושא השקיפות חשוב לנו מאוד וזו הסיבה שאנו מתקשרים בכל הזדמנות כי רק מכשירים שנרכשים דרך היבואן הרשמי כוללים את השפה העברית ומקבלים עדכוני גרסה המותאמים באופן ייחודי לישראל".

יבואני מכשירי הסלולר ביחד עם יצרניות הסלולר, מנסים להלחם כל הזמן בייבוא המקביל. רוב הסמארטפונים הנמכרים מחוץ לישראל של יצרניות כמו LG, סמסונג וסוני, לא מגיעים עם ממשק בעברית (אלא רק עם תמיכה בקריאת עברית ולא כתיבה). בניגוד לסמארטפונים מדגמי הנקסוס או אייפון של אפל. צרכנים שרוכשים את הסמארטפונים בייבוא מקביל או מעבר לים, פשוט מתקינים מקלדת בעברית ופתרונות אחרים להוספת הממשק בעברית. כמובן שהמחירים של המכשירים בייבוא המקביל או כאלו שמגיעים בייבוא אישי זולים יותר. לכן, ביבואניות הרשמיות מעדיפים למגר את התופעה. חשוב לציין שחברות הסלולר הגדולות קונות גם סמארטפונים בייבוא מקביל, כך שחלק גדול מהצרכנים מחזיק סמארטפון ביבוא מקביל, מבלי שהוא בכלל ידע על כך.

גוגל, בדומה לאפל, מפתחת את העברית באופן עצמאי והיא מטמיעה אותה בתוך מערכת ההפעלה אנדרואיד. יבואניות הסלולר הרשמיות, באמצעות יצרניות הסלולר, דואגות להסתיר את העברית בסמארטפונים שנמכרים מחוץ לישראל, כך שלא תהיה פגיעה ביבואן הרשמי (באמצעות תוכנה שלא מאפשרת ללקוח לראות את העברית). הצרכן הוא כמובן זה שנפגע מכך, כי התחרות בשוק נפגעת והלקוח הפשוט לא יכול לקנות בצורה נוחה סמארטפון בייבוא מקביל ולקבל אותו עם עברית (למרות שגוגל כבר שילבה את העברית במערכת ההפעלה).