מלחמת רייכרט-מכבי ת"א: השחקן מחזיר למועדון מענקים בגובה 55 אלף שקל

עורך דינו, יוסי שפרלינג, במכתב לקבוצה: "תמוהה בעיניי העובדה שבשעה שעד היום לא העברתם למרשי מאות אלפי שקלים המגיעים לו בגין רכישת כרטיס השחקן שלו, 'הזדרזתם' פתאום להעביר לו, ועוד בניגוד לחוקי הצבא - את מענק האליפות"

בן רייכרט / צלם: באדיבות מכבי ת"א האתר הרשמי
בן רייכרט / צלם: באדיבות מכבי ת"א האתר הרשמי

המלחמה של בן רייכרט, קשר מכבי ת"א, כנגד קבוצתו - עולה מדרגה. הבוקר (ג') נודע כי השחקן, שמעוניין להשתחרר מהאלופה וצפוי להגיש נגדה תביעת בוררות בהתאחדות לכדורגל - מינה את עידו מינקובסקי, דובר עיריית חיפה לשעבר, לשמש כיועץ התקשורת שלו במאבק מול הצהובים.

במהלך היום, הוציא מינקובסקי הודעה ראשונה בשמו של רייכרט, בה ציין כי מכבי ת"א העבירה לשחקן את מענקי הגביע והאליפות עבור עונת 2014/15, בסך 55,387 שקל - שאותם הוא מתכוון להחזיר למועדון.

"עורך דינו של השחקן, עו"ד יוסי שפרלינג, שלח מכתב בו הוא מציין שרייכרט מחזיר לקבוצה את המענק הכספי", נמסר בהודעה. במכתב, ציין שפרלינג כי "תמוהה בעיניי מאוד העובדה שבשעה שעד היום לא העברתם למרשי מאות אלפי שקלים המגיעים לו בגין רכישת כרטיס השחקן שלו (וזאת בשל היותו חייל בשירות סדיר), 'הזדרזתם' פתאום להעביר לו, ועוד בניגוד לחוקי הצבא את מענק האליפות. בנסיבות אלה הורני מרשי להשיב לכם את הסכום שהעברתם לו".

רייכרט הצטרף למכבי בקיץ שעבר בעסקה שחייבה את המועדון ב-900 אלף שקל. 470 אלף שולמו לעירוני רמה"ש, שהחזיקה בכרטיסו; 100 אלף קיבל רייכרט עצמו, ועוד 330 אלף שקל היה אמור לקבל בפריסה תלת-שנתית, תמורת מחצית הכרטיס שעוד נמצאת בבעלותו.

שפרלינג מציין, כי "מאחר וכידוע לכם מרשי חייל בשירות סדיר, הרי אין הוא רשאי לקבל בשלב זה כל תשלום, מעבר לסך של 5,100 שקל בחודש" ("משכורת חייל").

מאוחר יותר במהלך היום, איימו נציגיו של רייכרט לפנות לפיפ"א "אם קונצרט הספינים והתיזוזים של מכבי ת"א יימשך".

ממכבי ת"א נמסרה התגובה הבאה בשעות הערב: "יש דרך להתנהלות בין שחקן למועדון - יש הסכם, יש כללים, יש חוק ויש מוסר. לצערנו כל אלה מופרים ברגל גסה והאשמות מופרכות. כך, גם הפעם תוך נסיון כושל להציג באופן ביזארי תשלום בונוס, כפעולה לא ראויה. הכדורגל מלא בדוגמאות הפוכות של שחקנים שלא קיבלו תמורה אך כנראה שהפעם אין גבול ליצירתיות. כל מה שמכבי תל אביב עשתה עד היום בענין הוא לבקש מהשחקן לחזור להתאמן ולפחות לבוא לדבר. אנו בשבוע השלישי מאז מחרים השחקן את הקבוצה באופן חד צדדי וללא כל סיבה מוצדקת. תוך שמקורביו ומייצגיו השונים פועלים להכפשת המועדון. מכבי תל אביב עדיין ממתינה לשובו של השחקן לאימונים ולקיום החוזה על ידו. לגופו של ענין, העובדות לא נכונות והן יופרכו בקלות. מכבי תל אביב פועלת בהתאם לדין והיא תמנע ככל שביכולתה מקיום הדיון בתקשורת. עם זאת, היא לא תתן לאף אחד לפגוע בשמה הטוב".