הרשת החברתית: מי ביקר בתערוכה של הציירת המנוחה חגית לאלו?

וגם: מה עושה אלדד תמיר, מנכ"ל בית ההשקעות תמיר פישמן, בזמנו החופשי?

סוזן לדנאו עם דן ורוני גבע / צילום: אביב חופי
סוזן לדנאו עם דן ורוני גבע / צילום: אביב חופי

אי הילדים

סרט האנימציה הישראלי "המסע לכוכב המינימיקים" הוקרן אתמול בסינימה סיטי בגלילות. הוזמנו להקרנה ילדים שזכו בתחרות ציורים מטעם אתר הילדים "מיקמק" וכן סלבס על טפיהם כמו: רוני שאטן שהגיע עם ארבעת נכדיו; חנה פרי-זן, יו"רית פעילים ניהול תיקי השקעות שהגיעה עם הנכדה יובל; עו"ד קרן נהרי, מלווה בבתה; גלית עיני, סמנכ"לית שיווק UMI שהגיעה אף היא עם שני ילדיה; גלעד קינן, בנו של ציון קינן מנכ"ל בנק הפועלים, שהגיע עם האחיין. עוד נכחו: אבי אדרי, מנכ"ל סינמה סיטי; ערן הוכמן, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי ב-YNET ועמיחי חדד, סמנכ"ל הכספים של YNET שתחרות הציורים קודמה אצלם באתר.

שם גז

למי שהחמיץ את ההתפטרות המתוקשרת של פרופ' דיויד גילה, הממונה על ההגבלים העסקיים, משרד הכלכלה פרסם היום מודעה לאיתור מועמדים למילוי המשרה הנחשקת.

פרופ' גילה התפטר באחרונה מהתפקיד בעקבות המחלוקת הפנים-ממשלתית על פירוק מונופול הגז הטבעי. "איני יכול עוד להיות שותף למתווה שהתגבש לאחרונה. זה לא יביא לתחרות בשוק הגז הטבעי", נימק גילה את התפטרותו. בורסת השמות לתפקיד הממונה רוחשת ומי ששמו לא רץ בבורסה מוזמן להגיש מועמדות לוועדה לאיתור מועמדים עד ה-3 באוגוסט.

פרופ' דייויד גילה / צילום: איל יצהר
 פרופ' דייויד גילה / צילום: איל יצהר

מפרגנים לביוטק

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים, הגיע בשבוע שעבר לפרגן לתעשיית הביוטק המתפתחת בעירו. בכנס Bios4Bios שנערך בהדסה עין כרם אמר: "בירושלים מעל 120 חברות ביוטק פעילות בהן הושקעו מעל 130 מיליון דולר, מה שמעיד על הפוטנציאל הרב הקיים בתחום זה ומראה על חיבור בין מחקר, אקדמיה ותעשייה בהדסה. סינרגיה זו נותנת לירושלים יתרון יחסי ביצירת קהילה להאצת תהליכים בצמיחת אשכול חשוב זה".

ארז מלצר, יו"ר הדסה, אמר בכנס כי "הדסה היא מכרה של ידע וחוכמה שהעוסקים במלאכה כורים יהלומים של ידע בשילוב המחקר כפתרון לרפואת המחר".

את ההרצאה המרכזית בכנס נתן ד"ר מייקל ווסט, מנכ"ל חברת תאי הגזע האמריקאית BioTime. באו לשמוע: תמי כפיר, מנכ"לית קבוצת הדסית ביו; ד"ר תמי רז, מנכ"לית הדסית; פרופ' מישל רבל ופרופ' דרור מבורך מבי"ח הדסה עין כרם; עו"ד יעל ברץ, שותפה בכירה במשרד עורכי הפטנטים פרל כהן צדק לצר ברץ ואחרים.

מצטרף ליוניסף

מה עושה אלדד תמיר, מנכ"ל בית ההשקעות תמיר פישמן, בזמנו החופשי? הנ"ל הודיע כי הוא נענה לפנייתו של יובל ינאי, יו"ר דירקטוריון "יוניסף" ישראל, והצטרף כחבר בוועד המנהל של הארגון הפועל כזרוע של ארגון יוניסף הבינלאומי למען הצלת ילדים ברחבי העולם מכוח האמנה הבינלאומית לזכויות הילד. "אני שמח על ההזדמנות שניתנה לי לקחת חלק בפעילות החשובה והמאתגרת של יוניסף. אני רואה חשיבות רבה בקידום נושא זכויות הילד ובשילוב מדינת ישראל כשותפה במשימה העולמית להצלת ילדים ברחבי העולם", אמר אלדד.

אלדד תמיר / צילום: גיל לביא
 אלדד תמיר / צילום: גיל לביא

זיכרון דבר

54 שנה אחרי שהלכה לעולמה בטרם עת, הציירת חגית לאלו זוכה לתערוכת יחיד במוזיאון תל-אביב לאמנות.

יוזמת התערוכה היא אחותה, צביה פרידמן, שהזמינה לאירוע פתיחת התערוכה בחמישי האחרון בני משפחה, חברים וחובבי אמנות בהם: אלי ולינדה שטרייט; עו"ד דן ורוני גבע; עו"ד גיל ושרון ברנדס; ורו"ח שלמה ודפנה גרוס; נכחו גם: סוזן לנדאו, מנכ"לית ואוצרת ראשית של מוזיאון תל-אביב; נועה שוורץ, אוצרת התערוכה; שולמית נוס, אוצרת אוסף בנק דיסקונט; אלן גינתון, אוצרת מחלקת אמנות ישראלית במוזיאון תל-אביב ואחרים.

סוזן לדנאו עם דן ורוני גבע / צילום: אביב חופי
 סוזן לדנאו עם דן ורוני גבע / צילום: אביב חופי

בחזית הדיגיטלית

כנס הרפואה הדיגיטלית remed2015 שנערך השבוע בבייג'ינג כלל מרצה ישראלי אחד - ד"ר אורן פירסט, מייסד הסטארט-אפים בתחום הרפואה הדיגיטלית אקו פיוז'ן ומדיוויזור.

פירסט הרצה בפני רופאים ומשקיעים בתחום הרפואה הדיגיטלית מסין ומהסביבה, על האופן שבו רפואה דיגיטלית משנה את חיי האוכלוסייה וסקר את החברות - אקו פיוז'ן המציעה פתרון לטיפול בסטרס ואיכות חיים בין היתר באמצעות ביופידבק ומשקים מעודדי מיינדפולנס, ומדיוויזור אשר מציגה לחולים במחלות קשות מחקרים עדכניים אשר רלוונטיים ספציפית למצבם, בשפה נגישה לאדם.