הקבלן מ"צוקי ארסוף" מואשם בעבירות מס ב-68 מיליון שקל

סמי לוי, בעלי מספר חברות בנייה ויזמות, נאשם בעבירות מס, הלבנת הון והוצאת חשבוניות פיקטיביות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

רשות המסים הגישה אתמול (ב') לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד סמי לוי, בעליהן של מספר חברות בנייה ויזמות, בגין ביצוע עבירות מס והלבנת הון בהיקף עצום של כ-68 מיליון שקל.

על-פי כתב האישום, שהוגש על-ידי היחידה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים, חלק מהעבירות בוצעו לאחר שלוי חתם על הסכם לבניית עשרות יחידות דיור בארסוף.

כמפורט בכתב האישום, לוי הוא בעליהן של החברות ת.א.ל בע"מ, אופק מאור דלקים בע"מ ובאלאנס, שעסקו בקבלנות בניין, ובעלי חברת אקופן לשיווק אופניים חשמליים, ואיתן ובאמצעותן פעל לביצוע העבירות. לפי הנטען, לצורך הסוואת מעורבותו בעבירות המוזכרות פעל לרשום אחרים, חלקם ללא ידיעתם, כמנהלים ובעלי מניות בחברות.

בתחילת שנת 2013 חתמו חברת ת.א.ל בע"מ וחברת אופק מאור דלקים בע"מ על הסכם עם חברת אלקטרה לבניית 56 צמודי קרקע בפרויקט "צוקי ארסוף" ( כתב האישום לא מייחס לחברת אלקטרה חלק בעבירות).

לפי האישום, זמן מה לאחר החתימה פעל לוי מצד אחד להפסקת רישומו כבעל החברות ומצד שני לרישומם של אחרים כבעליהן, זאת על מנת להסוות את מעורבותו מהפרויקט מפני רשויות ממשלתיות ותאגידים בנקאיים. נטען כי לוי פעל במירמה והסתיר את בעלותו בשני חשבונות בנק על שם חברת ת.א.ל, בהם ניהל את פעילותו הכלכלית בהיקף של כ-13 מיליון שקל.

לפי האישום, העבודות בפרויקט בארסוף התבצעו על-ידי פועלים שגייס לוי ושכר "בשחור", ללא רישום ברשויות המס, וללא שהועסקו כדין כשכירים בחברת ת.א.ל.

על מנת לקבל את הכספים בגין הבנייה ובמטרה להתחמק מתשלומי מס, לוי הוציא לכאורה לחברת אלקטרה חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-35 מיליון שקל על שמן של החברות המוזכרות.

בנוסף, נטען, לוי הנפיק חשבוניות פיקטיביות לחברות שבבעלותו על שם חברות חיצוניות או על שמן של חברות אחרות שבבעלותו. ההיקף הכולל של החשבוניות שהוציא לוי עומד על כ-47.5 מיליון שקל.

לוי מואשם גם כי לא דיווח על הכנסות שהתקבלו בחנות שהפעיל בשנת 2013 למכירת קורקינטים חשמליים, והתחמק מתשלום מס הכנסה בסך של 1.4 מיליון שקל ומע"מ בסך של כ-240 אלף שקל.

בנוסף, לוי מואשם בשיבוש הליכי חקירה והדחת עד, לאחר שעל-פי כתב האישום שילם לאחר על מנת שייקח אחריות על חלק מעבירות המס המיוחסות לו. כמו כן הוא מואשם כי שכר אדם אחר על מנת שזה יבצע במקומו עבודות שירות שהוטלו עליו במסגרת גזר דין בתיק פלילי שהתנהל נגדו בשנת 2012.

החקירה בעניינו של לוי התנהלה על-ידי צוות חקירה משותף של יחידת החקירות מכס ומע"מ תל-אביב, פקיד שומה חקירות תל-אביב מרשות המסים והיחידה למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433.