צפו: המכוניות החשמליות הנמכרות ביותר בעולם היום

הצצה מיוחדת לנתוני המכירות ולדגמי הרכב החשמליים הפופולריים ביותר בעולם היום ■ וגם: איך נראית מערכת הטעינה המהירה של יונדאי וקיה שנחשבת לראשונה מסוגה בעולם

למרות שהניסאן ליף היא המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בעולם, מסתבר שהיא קטנה על האמריקנים, תרתי משמע. הכוכבת החשמלית הבלתי מעורערת בארצות הברית היא הטסלה מודל S שמטפסת במכירות מאז תחילת השנה וזאת למרות שמחירה מגיע ל-70 אלף דולר.

למרות שמדובר בבשורה אופטימית לטסלה, הנתון הבא דווקא לא מעודד במיוחד. מכירות המכוניות החשמליות בארה"ב בסך הכול מדשדשות עם פחות מאחוז אחד משוק כלי הרכב החדשים, וזאת לנוכח השפל במחירי הדלק מאז תחילת השנה.

לשם השוואה, נתח כלי הרכב החשמליים בבריטניה הוא קצת יותר מאחוז אחד אולם בהולנד מדובר בקרוב לשישה אחוזים ואילו נורבגיה היא אלופת העולם במכוניות חשמליות עם שלושים וחמישה אחוזים משוק כלי הרכב.

אולם, בניגוד לכל הנתונים הללו, באמריקה נמכרות הכי הרבה מכוניות חשמליות וליתר דיוק קרוב ל-15 אלף כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ארה"ב ברבעון הראשון של השנה, יותר מאשר בסין או בגרמניה. הכוכבות העולמיות הן הניסאן ליף כאמור, פולקסוואגן גולף פלאג אין ומיצובישי אאוטלנדר.

יצרניות הרכב הקוריאניות יונדאי וקיה אינן עומדות שאננות מול מספרי המכוניות החשמליות בעולם ובמהלך משותף של חטיבת המחקר והפיתוח שלהן בארה"ב יחד עם חברת מו ג'ו מוביליטי המתמחה בטעינה אלחוטית, הן מפתחות מערכת טעינה מהירה ביותר ראשונה מסוגה לקיה סול פלאג אין.

המטרה היא לייצר משטח טעינה חשמלית שיתאים למכונית ללא צורך להתייצב על המשטח בנקודות מדויקות ובכך להתאימו לשימוש יומיומי מהיר ונוח. בשלב הראשון מחפשים המפתחים להגיע ל-85% התאמה בין המשטח למכונית ולאחר מכן המטרה היא להגיע ל-92%. בשלב השלישי והאחרון של הפיתוח יבוצע שימוש בחמש מכוניות קיה סול חשמליות שבאמצעותן יושלמו כל הנתונים האחרים לרבות בטיחות ועמידות של המערכת לאחר שימוש מרובה.