בכיר במקאן: "האם העולם הדיגיטלי הוא רק לתקשורת?"

ג'ון קרני, ראש הדיגיטל במקאן אירופה, התייחס לפערים הקיימים בין הטכנולוגיה לבין המוצרים שבהם אנו משתמשים: "זה נקרא 'גמדות דיגיטלית' - כאשר הדיגיטל והחברה מתפתחים באופן מהר יותר משאנחנו רגילים לו

ג'ון קרני - סמנכ"ל דיגיטל MCCANN EUROPE/ צילום: איל יצהר
ג'ון קרני - סמנכ"ל דיגיטל MCCANN EUROPE/ צילום: איל יצהר

ג'ון קרני, ראש הדיגיטל במקאן אירופה, שהשתתף היום (ד') בוועידת MAD בשיתוף Orange - הוועידה המובילה בישראל בתחומי השיווק, הפרסום, המדיה והאינטרנט שמתקיימת היום (ד') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב, אתגר את הקהל בחידה - "מהי השאלה שנשאלה הכי הרבה בגוגל? בדיוק 3 מילים - מה היא אהבה? לא מדהים?".

קרני דיבר על מפת הטכנולוגיה החדשה ומשמעותה עבור המותגים, במסגרת מושב אסטרטגיות שיווק פרסונליות-ניתוח התנהגות, רגש ונאמנות.

בנוגע לעתיד הטכנולוג ציין קרני: "אנחנו לא באמת יודעים מה יקרה שנה מהיום, מה שאנחנו רוצים זה לחשוב על העתיד, ההתפתחות, ההמשך. תחשבו על עולם של שיווק ופרסום, יש אנשים מאוד חכמים, שהם עושים מחקר איך אנשים יתנהגו בעתיד בעולם הדיגיטלי, שכולנו עובדים איתם כל הזמן, פייסבוק אינסטגרם ועוד. אם ניקח את זה עוד צעד אחד קדימה, אוכל לתת כדוגמה פרויקט שנעשה על-ידי ברייאן סולס. האחרון זיהה 26 קטגוריות שונות לפלטפורמות שונות וזווית הראייה הזו, מזהה את אותם מאפיינים פרסומיים שהולכים להשפיע עלינו. אני לא מציע שכל מותג ישתמש בכל פלטפורמה, אלא שכל אחד מאיתנו ישתמש בפלטפורמה אחרת, במה שנשאר".

קרני ציין את הפערים הקיימים בין הטכנולוגיה לבין המוצרים שבהם אנו משתמשים. "זה נקרא 'גמדות דיגיטלית' - כאשר הדיגיטל והחברה מתפתחים באופן מהר יותר משאנחנו רגילים לו. זו קפיאה במקום. כולנו צריכים לחשוב על ההפרדה הדיגיטלית. השאלה היא האם כל העולם הדיגיטלי הזה הוא רק לתקשורת?", הוא תהה.