אחרי 50 שנה: נמל אשדוד התנתק מחברת החשמל

הנמל עובר לצרוך חשמל מתחנת הכוח הפרטית דליה ■ להערכת הנמל, המעבר לצריכת חשמל מדליה תחסוך לו מעל מיליון שקל בשנה

נמל אשדוד/ צילום: איל יצהר
נמל אשדוד/ צילום: איל יצהר

החל מאתמול בלילה החל נמל אשדוד לצרוך חשמל מתחנת הכוח הפרטית דליה אנרגיות. הנמל ירכוש את החשמל במחיר מוזל מזו שהציעה לו חברת החשמל ב-50 השנים האחרונות. ההיקף הכספי של העסקה מוערך ב-200 מיליון שקל וההתקשרות הינה ל-10 שנים. חשבון החשמל השנתי של נמל אשדוד מוערך בכ-20 מיליון שקל. להערכת הנמל, המעבר לצריכת חשמל מדליה תחסוך לו מעל מיליון שקל בשנה.

במכתב ששלח אתמול בבוקר, איתן מאיר, מנכ"ל חברת דליה אנרגיות למנכ"ל הנמל (בפועל) יצחק בלומנטל, הוא כתב כי "הלילה בחצות אנחנו מתחילים בהפעלה המסחרית של תחנת הכוח ומאפשרים לנמל אשדוד לצרוך חשמל מוזל, לחסוך בהוצאות החשמל, תוך שמירה על אותה רמה של זמינות ואמינות באספקה".

בשנים האחרונות, עם כניסת הגז הטבעי לישראל והנייסון להגביר את התחברות במשק החשמל, הוקמו תחנות כוח פרטיות מבוססות גז טבעי, המציעות חשמל מוזל ללקוחות עסקיים שהינם צרכני חשמל משמעותיים. התחנות הפרטיות עושות שימוש בתשתית מערכת הולכת החשמל הקיימת והן מתחרות עם חברת החשמל על מכירת החשמל.

את המשא ומתן הובילו מטעם חברת נמל אשדוד, ד"ר יהודה היימליך, ועו"ד ברק קרן, ומטעם חברת דליה אנרגיות כוח, הגב' זהר מורגן ועו"ד יעל וגנר-טובי.