הצלחה לנוירודרם: גייסה 67 מיליון דולר לפי שווי של 356 מיליון דולר

מחיר המניה בהנפקה השניה היה 17 דולר, 9% מעל המחיר אליו כוונה בתשקיף האחרון שלה ■ בהנפקתה הראשונה בנאסד"ק בנובמבר 2014, גייסה 45 מיליון דולר לפי מחיר של 10 דולר למניה

חברת התרופות נוירודרם, המפתחת שיטות מתן חדשות לתרופות קיימות, בעיקר בתחום הפרקינסון, תמחרה אתמול את ההנפקה השניה שלה לציבור, ורשמה הצלחה. החברה הנפיקה מניות בסכום גבוה יותר מכפי שכיוונה אליו תחילה - 17 דולר למניה לעומת 15.6 דולר על פי התשקיף האחרון, וכן הגדילה את מספר המניות המונפקות בכ-16%.

כך גייסה בסכום כולל של 67 מיליון דולר לפי שווי של 365 מיליון דולר אחרי הכסף, ואופציית החתמים עשויה עוד להגדיל את היקף הגיוס ל-75.5 מיליון דולר, לעומת סכום כולל של 58 מיליון דולר בו נקבה החברה בתשקיף האחרון שלה. יצויין כי גם בתשקיף האחרון, הוגדל הסכום לעומת התשקיפים הראשונים שפרסמה החברה להנפקה זו.

חתמי ההנפקה היו ג'פריז ו-Cowen & Co. רואי החשבון היו PWCישראל. 

מניית נוירודרם עלתה בנאסד"ק 8.3% אתמול, והיא נסחרת במחיר של 17.13 דולר, כלומר מעט גבוה מהמחיר בו נסגרה בסופו של דבר ההנפקה. נוירודרם, שמוצריה נמצאים בשלב הניסויים הקליניים, ביצעה גיוס מרשים זה בסך הכל שמונה חודשים אחרי שהחלה להיסחר בנאסד"ק. בהנפקתה הראשונה בנאסד"ק בנובמבר 2014, גייסה 45 מיליון דולר לפי מחיר של 10 דולר למניה, כך הגיוס הנוכחי מבוצע במחיר גבוה ב-70% ממחיר ההנפקה.

נוירודרם מנוהלת מאז 2007 על ידי ד"ר עודד ליברמן, בעבר מנכל חברת פרוטאולוג'יקס וסמנכ"ל בחברת החומרים הביולגיים אומריקס, שנמכרה לג'ונסון אנד ג'ונסון לפי שווי של 438 מיליון דולר. בעלי המניות הגדולים בנוירודרם הם רוברט טאוב (15.5%), בעבר מייסד ויו"ר אומריקס; אווה באשר (14.5%) שהיה גם הוא משקיע באומריקס, פרופ' שמואל קבילי (12.6%) וחברת קפיטל פוינט (7.5%) הנסחרת בתל אביב, והייתה בעבר בעלת הזיכיון להפעלת חממת אופקים, ממנה בגרה נוירודרם.

 

הסכום שגוייס מאפשר לחברה להשלים את רוב הניסויים הקליניים המתוכננים לה לשנתיים הבאות במוצרים המובילים שלה לטיפול בפרקינסון. במידה והניסויים הללו יסתיימו כולם בהצלחה וללא הפתעות, תוכל החברה להביא לשוק שני מוצרים עד 2018.

נוירודרם פיתחה מערכת להולכה של תרופות לפרקינסון באופן תת-עורי, וזאת כתחליף למתן התרופות הללו בבליעה היום, וזאת במטרה להגיש מינון קבוע של התרופה לתוך מחזור הדם, ולמנוע עליות וירידות חדות ברמות התרופה בדם, באופן שגורם היום לעלייה בתופעות הלואי של התרופות הללו ולפגיעה ביעילותם.

ניסוי שלב IIA (ניסוי יעילות ראשוני) שערכה החברה, הראה כי היא מצליחה להביא למחזור הדם באופן רציף רמות של התרופה שהן דומות למה שניתן היום להשיג במוצר הניתוחי, המביא את התרופה ישירות למעי. כעת נוירודרם עורכת באירופה ניסוי "ראש בראש" לבחון את החלופות הללו זו מול זו.

בנוסף עורכת החברה שני ניסויים המשווים את המוצרים שלה (תרופה במינון גבוה ותרופה במינון בינוי) לתרופות הניתנות בבליעה. התוצאות צפויות בחלקן השנה ובחלקן בתחילת השנה הבאה, כאשר אחר כך ידרש ניסוי שלב III.