ה"זאבים" של וול סטריט: המשבר בסין גרוע יותר מהסאב-פריים

מנהלי קרנות גידור התייחסו לקריסה המתמשכת בשוק המניות הסיני ■ ביל אקמן: חוסר השקיפות של הממשל בסין לצד הנתונים הכלכליים הלא אמינים שהוא מפרסם מדאיגים מאוד ■ פול סינגר: "זה הרבה יותר גדול מהסאב-פריים"

ביל אקמן / צילום: בלומברג
ביל אקמן / צילום: בלומברג

מנהל קרן הגידור המיליארדר פול סינגר מצטרף לכמה מעמיתיו כגון ביל אקמן וג'פרי גונדלאך וטוען כי למשבר בשוק המניות הסיני ש"מתודלק" ע"י אשראי בשיעור גבוה, יהיו השלכות חמורות בהרבה מאשר אלו של משבר הסאב-פריים בארה"ב.

"זה הרבה יותר גדול מהסאב-פריים", אמר סינגר, מייסד קרן הגידור Elliott Management, במהלך ועידת Delivering Alpha של CNBC. סינגר נשאל במהלך הוועידה על ההשפעות של קריסת שוק המניות בסין על השווקים הגלובליים.

 

המדדים המובילים בסין צנחו בתוך פחות מחודש, מאז ה-12 ביוני, ביותר מ-30% ואיבדו מערכם יותר מ-4 טריליון דולר. הצעדים האגרסיביים שנקט הממשל הסיני, במרכזם הפסקת המסחר ביותר מ-50% מהחברות הנסחרות בבורסה, עזרו רק באופן חלקי לבלום את הקריסה ובימים האחרונים התנודתיות בשוק הסיני נמשכת.

מלבד סינגר, גם מנהל קרן הגידור Pershing Square Capital ביל אקמן התבטא לגבי סין וטען כי מהווה סיכון גדול בהרבה לשווקים הפיננסים מאשר יוון. אקמן הוסיף וציין כי הבעיות בשוק המניות הסיני די מפחידות. הוא טען כי חוסר השקיפות של הממשל בסין לצד הנתונים הכלכליים הלא אמינים שהוא מפרסם מדאיגים אותו מאוד. אקמן אמר את הדברים לאחר שמספר גורמים בשוק הטילו ספק בנתון שפרסמה סין ולפיו הכלכלה שלה צמחה בקצב של 7% ברבעון השני.

"כאשר בוחנים את המערכת הפיננסית של סין, רואים את בנקאות הצללים שלה, את המינוף הגבוה ואת הרצון שלהם לשמור על יציבות בשוק המניות בכל מחיר. עבורי זה נראה גרוע יותר מאשר המשבר ב-2007 בארה"ב", לדברי אקמן.