מיני מבחן דרכים: מאזדה 2 "דמיו" החדשה - רוח גבית

מאזדה 2 סדאן היא הרבה יותר מגובשת, מאובזרת ואטרקטיבית מבעבר

מאזדה נהנית בישראל מתדמית של מכונת להיטים שיווקית, שכל דגם חדש שלה מזנק היישר לראש רשימת מצעדי המכירות. לחלק מהתדמית הזו אחראית העובדה שדלק מוטורס למדה במהלך השנים לטאטא בצורה יעילה את הכישלונות המביכים אל מתחת לשטיח. כישלונות כאלה אכן היו.

מאזדה 2 סדאן היוצאת, למשל, הושקה כאן ב-2010 עם ציפיות אופטימיות, אך כשלה מול המתחרות, נמכרה במכירות חיסול ונעלמה מהשוק בטרם עת. זו כנראה הסיבה שהיורשת, שמבוססת על המאזדה 2 החדשה והמודרנית, נקראת כעת בישראל "דמיו" - השם שבו נקראת ביפן סדרת ה-2 כולה, ולא בשם חסר המזל "מאזדה 2 סדאן".

היא מתאפיינת במראה הרבה יותר הרמוני ומגובש מקודמתה, עם דמיון הדוק ומפתיע למאזדה 3, במיוחד במבט מלפנים ומהצד. תורמים לכך חישוקים גדולים מהמקובל בפלח, רוחב מכובד ובסיס הגלגלים הארוך יחסית. מבט בוחן יגלה זנב קצר וגבוה יותר אך הדמיון הכללי למשפחתית פול סייז הוא יישור קו חשוב בפלח, שבו מתמודדות מכוניות כמעט משפחתיות כמו סקודה ראפיד.

תא הנוסעים דומה לזה של מאזדה 2 האצ'בק שפגשנו לאחרונה. הקווים עגלגלים ונעימים לעין, איכות הייצור מרשימה, במיוחד בידוד רעשי החוץ, ומסך המגע הצבעוני לצד שלל מערכות הבטיחות המחוכמות, מעניק תחושה עשירה אפילו ברמת האבזור הבסיסית בה נסענו. חדי עין יבחינו בלוח מחוונים שונה מעט, שמציב בחזית את מד המהירות האנלוגי ולא את מד הסל"ד כמו בהאצ'בק. הבונוס העיקרי בתצורת הסדאן הוא תא מטען מכובד של 414 ליטר.

יחידת ההנעה זהה לזו של ההאצב'ק והשילוב בין מנוע נשכני בהספק 111 כ"ס לבין תיבה אוטומטית בת 6 מהירויות מעניק תחושה של מרץ ותאוצה מאפס ל-100 קמ"ש בכ-10.5 שניות. עיקר הדחף מושג בסל"ד גבוה והאצות בעליה מלוות ברעש מכאני. מנגד, שיוט על הכביש המהיר, במהירויות רציניות, מתבצע בשלווה תודות ליחס ההעברה של ההילוך השישי. צריכת הדלק הממוצעת היא כ-17.5 קילומטרים לליטר ואפשר לצפות לכ-13-14 קילומטרים לליטר בתנאי אמת.

למרות תצורת הסדאן, מאזדה השכילה לשמור על חלוקת משקל מאוזנת, מה שתורם להתנהגות כביש חדה ומלאת חיים. אחיזת הכביש גבוהה, ההגה לא קל מדי ובסך הכול היא לא תתנגד גם לסגנון נהיגה אגרסיבי. נוחות הנסיעה טובה גם אבסולוטית וגם יחסית למתחרות רבות בפלח, שמתלים מעודנים הם לא הצד החזק שלהן.

מאזדה 2 סדאן נמכרת במחיר של כ-112 אלף שקל לדגם העיקרי ועד כ-120 אלף שקל לדגם מפואר (ריפוד עור וכו'). המחיר הזה מציב אותה בתחרות לא קלה מול כמה כמה אירופאיות שנהנות כיום משער האירו הנמוך. מנגד, כיום זו כבר מכונית הרבה יותר מגובשת, מאובזרת ואטרקטיבית מבעבר, והעובדה שהיא נמכרת בארצות הברית תחת שם המותג טויוטה, היא בהחלט לא עניין של מה בכך.