אלי טביב: "סיימתי את דרכי בבית"ר ירושלים"

בעקבות ההתפרעות המבישה של אוהדי בית"ר במשחק בשרלרואה, פרסם הבעלים הודעה רשמית שבה הצהיר על התנתקותו באופן מיידי מהקבוצה. "כל העולם צפה במופע האימים המבזה", כתב הבעלים, "אני עוזב הכל וחוזר לארצות הברית. אמנה נאמן מטעמי עד שיגיע מי שמוכן לקחת על עצמו את המועדון"

אלי טביב / צלם: שלומי יוסף
אלי טביב / צלם: שלומי יוסף

זמן קצר לאחר תום המשחק של בית"ר ירושלים במסגרת הליגה האירופית אתמול (ה') מול שרלרואה הבלגית (1-5 לבלגים), הודיע בעלי בית"ר אלי טביב, כי הוא עוזב את המועדון באופן מיידי. טביב אמר את הדברים לאחר התפרעות אוהדי בית"ר במהלך המשחק ולפניו, שכללה בין היתר זריקת אבוקות למגרש והתגרות באוהדים המקומיים. במסגרת ההתפרעות אף הופסק המשחק למספר דקות עם פתיחתו, בעקבות מטח אבוקות ורימוני עשן שנזרק מהיציע שבו ישבו אוהדי בית"ר. שוער שרלרואה נפגע בראשו מחפץ שנזרק מכיוון יציע הקבוצה הישראלית לקראת סיום המשחק.

בהודעה רשמית שפרסם טביב כתב הבעלים כי הוא מתנתק מהקבוצה באופן מיידי, מפקיד אותה בידי נאמן, וחוזר לעסקיו בארה"ב.

"ראשית אני חייב לציין כי אני בוש ונכלם בהתנהלות ובהתנהגות של חלק מהקהל הערב", כתב טביב בהודעה הרשמית, "כל העולם צפה במופע האימים המבזה של אותו פלג קיצוני אשר בעיני אינו אוהדי הקבוצה כלל. ליבי ליבי עם הצוות המקצועי והשחקנים אשר ערכו הכנה נהדרת וקפדנית למשחק הערב. גם אם לרגעים נדמה היה כי החלטות השופט שנויות במחלוקת, אפשר לומר כי הן היו מושפעות ישירות מהלך הרוח וההתנהגות הביזיונית של חלק פרוע מקרב אוהדי בית״ר".

לאחר מכן כתב טביב בצורה ברורה: "אני את דרכי בכדורגל הישראלי ובבית״ר ירושלים סיימתי הלילה. אם לפני כחודש, באקט של לקיחת אחריות, הצהרתי כי אני מעוניין למכור את הקבוצה ועד אז לא אפסיק להשקיע, הערב אני מודיע כי אני עוזב הכל וחוזר לארצות הברית. אמנה נאמן מטעמי עד שיגיע מי שמוכן לקחת על עצמו את המועדון".

"בניתי קבוצה תוך השקעה נבונה, שבוודאות אני יכול להצהיר כי היא טובה יותר מהקבוצה של השנה שעברה", הוסיף, "אבל כעת כל זאת לא משנה כלל. לצערי המשפט מתוך ספר ישיעיהו פרק מ"ט, פסוק, י״ז - ״מהרסייך ומחריבייך, ממך יצאו״ - קיבל הלילה משנה תוקף. שאותם הורסים ומחריבים יישאו בתוצאה וייקחו אחריות".

בית"ר היא הקבוצה השלישית של טביב כבעלים בכדורגל הישראלי. הוא הגיע אליה בתחילת עונת 2013/14, אחרי שעבר לפני כן בהפועל ת"א והפועל כפ"ס.

בהתאחדות לכדורגל הגיבו למופע של אוהדי בית"ר: "ההתאחדות לכדורגל מגנה בכל פה את ההתנהגות שלוחת הרסן וחסרת האחריות של חלק מאוהדי בית״ר ירושלים במשחק בשרלרואה, גם אם קדמה לכך פרובוקציה כלשהי מצד הקהל המקומי. עצוב שהכדורגל הישראלי, שזוכה לתשבוחות בימים אלה על אירוח אליפות אירופה לנשים, נפגע מהתנהגות מעין זו".

תגובת מינהלת הליגה: "חבל שאחרי עשרות שנים בהם האוהדים הישראלים נתנו מופעי עידוד שפארו את הכדורגל הישראלי באירופה, באו היום חלק מאוהדי בית"ר ירושלים, ביזו היום את הכדורגל הישראלי בכלל ואת המועדון שלהם בפרט. מופע של השלכת חזיזים לכר הדשא, לצד תלייתו של דגל כהנא חי מהווה שיא של התנהגות פרועה וחסרת כל כבוד מינימלי כלפי כל העוסקים בענף. אומנם המשחק האמור איננו חוסה תחת כנפי המינהלת, אך אנו מוצאים לנכון להביע את שאט הנפש מהתנהגות נלוזה זו של אוהדי בית"ר".

ממשרד הספורט נמסר: "קבוצה של בריוני ספורט, אוהדי בית"ר ירושלים, הכתימה הערב מדינה שלמה ואת העיר ירושלים בהתנהגות אלימה, פרועה ובלתי נסלחת. בעצה אחת עם ראש עיריית יירושלים ניר ברקת ויו"ר המועצה למניעת אלימות בספורט, השופטת בדימוס עדנה בקנשטיין, פנתה השרה למשטרת ישראל, להתאחדות לכדורגל ולהנהלת בית"ר ירושלים, כדי לפעול מידית להרחיק את האוהדים מהמגרשים ולנקוט נגדם בצעדים חריפים. כמו כן יבחנו צעדים נוספים בימים הקרובים כדי למנוע הישנות המקרים הללו שהינם בלתי נסלחים".