גם לקוקה קולה נמאס: דורשת מפיפ"א לכנס ועדה שתמגר את השחיתות

בצל פרשות השחיתות: אחת הספונסריות הוותיקות והחשובות ביותר של ארגון הכדורגל העולמי, שמפרסמת במונדיאלים מאז 1978 - שלחה מכתב בו היא קוראת לכינוס ועדה בלתי תלויה שתנהל רפורמות מקיפות

קוקה קולה / צלם: רויטרס
קוקה קולה / צלם: רויטרס

חברת קוקה קולה, המשמשת כספונסר רשמי של המונדיאלים מאז 1978 - קוראת באופן רשמי לפיפ"א לכנס ועדה חיצונית ובלתי תלויה, שתנהל רפורמות בארגון הכדורגל העולמי הנמצא בעיצומו של משבר פרשות שחיתות. כך מפרסם ה-BBC.

תאגיד המשקאות הקלים שלח מכתב לפיפ"א מוקדם יתר החודש, בו טען כי "הקמת הוועדה העצמאית תהיה הדרך הכי אמינה של פיפ"א לגשת אל תהליך הרפורמות, והיא דרושה על מנת לבנות מחדש את האמון שאבד בארגון. אנו קוראים לאימוץ הגישה הזאת מתוך מחויבות עמוקה למוסר וזכויות אדם, ומתוך רצון לראות את ארגון פיפ"א משגשג".

במהלך השבוע הקרוב אמור ספ בלאטר, הנשיא המתפטר של פיפ"א, להציע מספר אפשרויות רפורמה. בין היתר מדובר על הגבלת כמות החברים בוועד הפועל של הארגון, כמו גם חשיפה מלאה של השכר אותו מרוויחים המנהלים הבכירים בארגון.

על-פי "הגרדיאן", קוקה קולה עשויה לסגת מההסכמים ארוכי הטווח שלה עם פיפ"א במידה והרפורמות לא יתנהלו לשביעות רצונה. הספונסרים של פיפ"א אחראים על הכנסות בסך של כ-1.5 מיליארד דולר בכל מעגל ארבע-שנתי שבסיומו מתקיים המונדיאל. החוזה הנוכחי של פיפ"א עם קוקה קולה אמור להימשך עד לאחר גביע העולם 2022, שצפוי להתקיים בקטאר.