אסם מנסה להיפטר ממלאי בפערים של עד 67%

מוצרים המתקרבים למועד התפוגה מוצעים לסיטונאים בפערים משמעותיים ■ בכיר בשוק: "אסם מקשיחה התנאים מול מגה ומתפוצצת עם מלאים. סביר להניח שבסוף נראה את הסחורה במגזר הערבי" ■ אסם: המידע שגוי

מדפי אסם חטיפים / צילום: תמר מצפי
מדפי אסם חטיפים / צילום: תמר מצפי

האם העובדה שקבוצת אסם-נסטלה צמצמה את האספקה לרשת מגה גרמה לה להיתקע עם מלאי של סחורה שממנו היא מנסה כעת להיפטר?

ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים מציעה אסם-נסטלה לסיטונאים מוצרים בפערים של עשרות אחוזים מהמחירון, ובמחירים זולים משמעותית מאלה שבהם היא מוכרת מוצריה לרשתות השיווק. הסיבה לכך: התוקף הקצר של המוצרים. לפחות בחלק מהשוק, ניתן להניח, המוצרים הללו יימכרו בימים הקרובים במבצע.

כך למשל, החברה מציעה את קטשופ אסם במחיר של 6.90 שקלים לסיטונאי, לעומת מחיר מחירון של 11.34 שקל - פער של 64%. כל המחירים אינם כוללים מע"מ. מדובר בעשרות אלפי יחידות של קטשופ אסם, שהחברה מנסה למכור, ושתוקפן נע בין חודשיים ל-3 חודשים.

קפה טייסטרס צ'ויס מוצע לסיטונאים במחיר של 24.10 שקל לעומת מחיר מחירון של 40.26 שקל - פער של 67%; קפה רד מאג מוצע במחיר שהפער בינו לבין המחירון עומד על 71% - 14.40 שקל לעומת מחיר מחירון של 24.70 שקל.

מוצר נוסף המוצע בהנחה גבוהה הוא קמח תופח אסם, ומחירו לסיטונאי עומד על 4.50 שקלים לעומת מחיר מחירון לרשת השיווק של 7.48 שקלים - פער של 66%.

לפי שעה וככל הידוע, המוצרים הוצעו לסיטונאים ולא לרשתות השיווק. המחירון של אסם הוא הבסיס לסחר שלה מול הקמעונאים, ולחלק מהם יש הנחה על המחירון שנעה בין 18%-25%. אולם חלק מהקמעונאים, ובוודאי הקטנים שבהם, קונים מאסם-נסטלה את המוצרים במחיר המחירון המלא שלהם ולא זוכים כלל להנחה.

יתרה מכך, בכיר בשוק מעריך כי אסם-נסטלה אינה מציעה את המוצרים לרשתות השיווק, משום שהיא חוששת מקיבוע תפיסת מחיר נמוכה אצל הקמעונאים. לדבריו, "אסם מקשיחה את התנאים מול מגה ומתפוצצת עם מלאים, שמתקרבים לפג תוקף במוצרים המובילים שלה. זה דבר שבאסם לא זוכרים כבר שנים. סביר להניח שבסוף נראה את הסחורה במגזר הערבי".

ברשתות השיווק, נציין, קיבלו פניות מצד סיטונאים שהציעו להם את המוצרים.

מאסם נמסר כי המידע שגוי.

בכמה הוזילה אסם את המחיר הקמעונאי
 בכמה הוזילה אסם את המחיר הקמעונאי