בזק תיקנס בכמיליון שקל בגין גביית תשלום על נתבים בחיוב-זיכוי

לדברי משרד התקשורת, בזק ביטלה זיכויים שהובטחו ללקוחות על נתבים, כך שיצא שהלקוחות שילמו בפועל על נתבים שהיו אמורים לקבל בגינם זיכוי

משרד התקשורת הודיע הבוקר (ב') על כוונתו לקנוס את בזק בהיקף של 906 אלף שקל. הקנס או העיצום הכספי מוטל על החברה בשל העובדה שלדעת המשרד החברה הטעתה לקוחות שרכשו ממנה נתבים במסלול חיוב-זיכוי.

בהודעת המשרד הוסבר כי במטרה להסיר חסמי מעבר בין חברות ולעודד את התחרות, קבע משרד התקשורת כי במקרה שלקוח מבטל הסכם התקשרות, אסור למנוע ממנו הטבה שהיה מקבל אלמלא הביטול.

לקוחות האינטרנט של בזק הצטרפו למסלול מסוים שבו רכשו נתב, ובכל חודש למשך 24 חודשים היו אמורים להיות מחויבים בתשלום של כ-25 שקל עבור הנתב, אך במקביל הם זוכו בכל חודש בתשלום בגין הנתב, כך שבפועל לא שילמו עבורו.

במשרד התקשורת התקבלו תלונות, לפיהם במקרים שהלקוחות עזבו את בזק לפני תום תקופת ההסכם בת 24 החודשים, הם הפסיקו לקבל את הזיכוי, כך שבפועל הם שילמו בכל חודש כ-25 שקל עבור הנתב, עד לתום התקופה האמורה.

אגף הפיקוח של משרד התקשורת בדק את התלונות, בחן את התנהלות בזק בנושא, ומצא כי התשלום של 25 שקל יצר חסם מעבר של הלקוחות, וזאת בניגוד להוראות החקיקה שנקבעה, ולכן החליט לקנוס את בזק בסכום של קרוב למיליון שקל.