מתקדמת תוכנית הפינוי-בינוי הגדולה ביד אליהו בת"א

התוכנית להריסת 106 דירות בשכונת יד אליהו ובניית 330-395 דירות חדשות הופקדה בוועדה המחוזית לתכון ובנייה

תמ"א 38 ופינוי בינוי / צילום: תמר מצפי
תמ"א 38 ופינוי בינוי / צילום: תמר מצפי

עיריית תל אביב הפקידה בוועדה המחוזית לתכון ובנייה את התכנית לפרויקט פינוי-בינוי ברחוב לה גוארדיה בשכונת יד אליהו. במסגרת התכנית שתבוצע במספרי הבתים 65-71, יפונו 106 דירות וייבנו 330-395 דירות בתמהיל גדלים מגוון, על שטח של כ-14.4 דונם במתחם הרחובות לה גוארדיה, עמק איילון והגיבור האלמוני. במסגרת התכנית, שמקודמת בתיאום עם הדיירים, יקבלו האחרונים דירות חדשות בפרויקט.

על-פי התכנית שהופקדה, לפחות 30% מהדירות החדשות יהיו דירות קטנות של כ-80 מ"ר, ושיעור הדירות הגדולות בפרויקט (עד 130 מ"ר) לא יעלה על 15%. הדירות ייבנו ב-6-12 מבנים בבנייה מרקמית של עד 8 קומות, לרבות בניה נקודתית גבוהה של 15 קומות בפינת הרחובות לה גוארדיה והגיבור האלמוני. התכנית מאפשרת שני מרתפי חנייה תת-קרקעיים, וכן מתוכננת הרחבה של רחוב הגיבור האלמוני לצורך יצירת נתיב תנועה נוסף, שיאפשר גישה לחניון המבנה מרחוב זה.

עוד על פי התכנית, רחוב לה-גוארדיה יהפוך לרחוב העירוני המרכזי של שכונת יד אליהו ומזרח העיר, ולאורכו יהיו חזיתות מסחריות, מדרכות רחבות ושבילי אופניים. כמו כן, את בתי המגורים שלאורך הרחוב ניתן יהיה להרחיב ולהגדיל, ובחלק מהמקרים אף לאפשר פינוי-בינוי, תוך יצירת מלאי יחידות דיור חדשות בשכונה הוותיקה.

תכנית הפינוי-בינוי ביד אליהו היא חלק מתכנית ההתחדשות העירונית הרחבה יותר שעתיד לעבור רובע 9 במזרח העיר ושכלולה גם בתכנית המתאר העירונית (תא/5000). בימים אלה מקודמות בוועדה המחוזית בתל אביב עוד 5 תכניות שצפויות להפוך את רחוב לה גוארדיה לרחוב עירוני פעיל שלאורכו יהיו חזיתות מסחריות, מדרכות רחבות ושבילי אופניים. עם אישורן והוצאתן לפועל של התכניות הקיימות המקודמות בציר לה גוארדיה, יוצעו למעלה מ- 2,400 דירות חדשות, בנוסף ל- 884 יחידות הדיור הקיימות כיום.