הטיפ היומי: מניה אטרקטיבית של חברה איכותית

אופנהיימר ממליץ על ASML: תמחור לא נמוך, אבל מוצדק

חברת השבבים ASML / צילום: בלומברג
חברת השבבים ASML / צילום: בלומברג

חברת השבבים ASML נסחרת בנאסד"ק (סימול: ASML) ובבורסה ההולנדית בשווי של 43 מיליארד דולר. החברה היא יצרנית ציוד השבבים הגדולה בעולם, והיא שחקנית מובילה בשוק הליתוגרפיה - מכונות המבצעות הקרנה של תבניות על פרוסות הסיליקון, אחד השלבים החשובים בייצור שבבים - עם נתח שוק של מעל 90%.

לפני כמה ימים החברה פרסמה את דוחות הרבעון השני. המכירות הסתכמו ב-1.65 מיליארד אירו, ללא שינוי משמעותי בהשוואה לרבעון המקביל, אבל כ-2.5% מעל לצפי. שוק הזיכרונות המשיך להיות שוק היעד המרכזי עם 47% מהמכירות. צבר ההזמנות בסוף הרבעון היה כ-3 מיליארד אירו. שיעורי הרווחיות היו מעט נמוכים בהשוואה לרבעון המקביל, אבל עקפו את התחזיות. שיעור הרווח הגולמי היה 45.6% והתפעולי - 25.3%. הרווח הנקי היה 0.85 אירו למניה, גבוה בכ-4% מהתחזיות, אבל נמוך מהרבעון המקביל.

ASML מצפה להכנסות של 1.5-1.6 מיליארד אירו ברבעון השלישי, צמיחה של כ-25% ביחס לרבעון המקביל. ההנהלה מאמינה שהמחצית השנייה של השנה תהיה חזקה בעקבות ביקושים גבוהים מלקוחות ה-Foundry והזיכרונות, וביצועים טובים של חטיבת השירותים. בטווח היותר ארוך, החברה מעריכה כי תוכל להגיע להכנסות של 10 מיליארד אירו עד לשנת 2020. אם תצליח לעשות זאת, הנהלת ASML מאמינה כי תצליח להגדיל פי שלושה את הרווח הנקי למניה עד לשנה זאת.

ASML ייצרה ברבעון תזרים מפעילות שוטפת של 284 מיליון אירו, ובסיומו היו בקופתה 2.5 מיליארד אירו, לעומת חוב של 1.1 מיליארד אירו.

בתחילת 2015 הודיעה ASML על כוונתה לרכוש מניות של עצמה בהיקף של עד 750 מיליון אירו ב-2015-2016, ועד סוף הרבעון נרכשו מניות בסך 285 מיליון אירו. החברה מגדילה באופן עקבי את ההחזרים לבעלי המניות (רכישה עצמית ודיבידנדים).

ASML נסחרת במכפיל רווח של 29 ל-2015 ו-22 ל-2016, תמחור לא נמוך אבסולוטית וגם בהשוואה ליצרניות שבבים אחרות, אבל מוצדק, להערכתנו, בשל הצמיחה הגבוהה בפעילות החברה ובשל מעמדה המוביל בשוק.

בשורה התחתונה, ASML הוכיחה שוב כי היא אחת מהחברות האיכותיות בתחומה. אנחנו ממשיכים להאמין שהמניה היא מניית "Buy and Hold" קלאסית ושהיא אטרקטיבית להשקעה גם ברמות הנוכחיות.

* נכתב ע"י ניר חצב, אופנהיימר

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם